tisdag, augusti 03, 2010

-Vi e duttia mamma

Vi är väldigt duktiga i denna familjen tycker Milo. Vi sjunger, snickrar och handlar och är så duktiga;-)
Milo är nog duktigast för han är en stor hjälpreda i det mesta.
Idag har han hjälpt pappa med ett vidskydd som ska sättas upp på altanen, tyvärr fick dom avbryta för vi hade fått fel storlek på två vajerlås(pga någon som satt tillbaka en förpackning fel plats och vi inte tittade tillräckligt noga)
Milo står på en stege och mäter om det blir bra höjd på vindskyddet.- Blir bra pappa, säjer han.

Vi har varit på Stof & Stil och köpt pvc behandlat nylontyg till ett vindskydd, svart blev det. Bauhaus för alla tillbehör, Ikea en snabb runda och sedan hem och fixa. När vi kom hem sov jag och Milo middag i 2 timmar, det är ju semester:) När Jörgen sedan skulle slå i en hel massa öljetter i tyget så körde jag och Milo till Center Syd, allt för att inte vara i vägen. Vi handlade lite mat och jag gick inom Joy och hittade lite bra att ha på rean(50% på reapriset) Lyckan var nog en kappa i rött med en volang nertill som jag gillade väldigt mycket, hade kostat 1498:- och jag gav 297:-, det är fin rea det!


När jag ändå är igång och visar vad jag shoppat så tänkte jag visa det jag handlade på Noa Noa också. Fattas bara ett par byxor och en blus i samma stil som byxorna ni ser, dom var bara ljusblå med lila små blommor.
Byxans nedankant är mycket söt och romantisk. Klänningen kommer jag kombinera med byxan så denna spetskant syns under klänningen.

Milo har också fyndat på Borgeby skor, två par fina gympaskor, 270:- för båda paren!
 Ett par mörkblå Timberland och ett par vita Kanguroo, tror jag dom heter. Nu drar Milo strl 25 i de flesta skor, hans fot är 14 cm lång.
Jag tycker det är roligt att handla på rea för jag känner att jag gjort riktiga fynd på bra kläder och skor, men vidare till annat som är häftigt, nämligen vårt kommande barnbarn.

Här har ni honom i vecka 33. Han är mätt till att bli en normalstor bebis på mellan 3-3,5 kg. Allt såg bra ut och han hade redan 1 cm långt hår på sitt lilla huvud. Linette mår bra förutom sina problem med en, som dom misstänker, inflammerad muskel under revbenet, den har hon mycket ont av och ska till läkare nu i veckan.

I övrigt så är det vanliga vardagsbestyr som utförs och stundvis pausar vi och njuter av semestern. Vi har inga direkta bestämda saker som ska göras, jo ett besök av Tomelilla sommarland på måndag. Vi tar dag för dag, det är bäst.

Inga kommentarer: