fredag, augusti 20, 2010

EFIT 25 månader

08,00
Nyvaken och vällingstund framför Bolibompa.
09,00
Lurade sin mamma till att göra en strut med strössel under tiden som vi gjorde vid oss inför fradagens utflykt.
10,00(+ 10 minuter)
Vad skulle vi då göra idag? Jo åka tåg! Det har jag lovat Milo hela semestern så nu fick vi ju ta tag i den "attraktionen". Vi skulle åkt till Lund centrum men det blev Helsingborg centrum istället, anledningen var att vi missade vårt tåg och upptäckte att det gick ett till HBG som passade perfekt och vi skulle ju bara åka för skoj skull så vi tog första bästa:)
11,00
Vi gick och strosade i city, ganska planlöst och inte något shoppades för jag hittade inget kul.
12,00
Vå delade på en bakad potatis under tiden som vi väntade på att tåget skulle avgå. Vi satt högt upp tyckte Milo och han hojtade glatt, Hejhej så det ekade på hela Knutpunkten:) Snacka om att påkalla uppmärksamhet, tokungen!
13,00
Hemma och inlastad i bilen och somnade på väg hem, 1,5 km:)
14,00
Denna timman hoppar vi över för då låg både Milo och jag och nannade middag.
15,00
Vi tar oss lite fil och havrefras, Milo åt två tallrikar och det hör till de mer sällsynta fallen.
16,00
Vi leker på altanen. Linette har också kommit in en sväng och vi letade fram till fler babykläder som hon kunde få med hem.
17,00
Får prova traktorn pappa har med hem. Den ska vi ha till att lossa 4 pallar med marksten från lastbilen.
18,00
Vi delar en pizza så vi har energi inför hårt arbete. Milo äter knappt något för han var mätt i magen, som han säjer efter att ha tagit en tugga.
19,00
Nu jobbar det hos familjen Mortensen, Milo står bakom Jörgen i traktorn och är så STOR:) Det var så spännande för honom och han bara älskar det!
20,00
Nu till nästa spännande sak, åka lastbil. När Jörgen skulle köra in sin lantbil så satta han i bilstolen och Milo fick åka med. Jag fick offra mej och köra efter och ta över sonen för Jörgen skulle köra motorcykeln hem. Tänk vilken dag för en liten grabb på 2 år.
21,00
Nu är vi hemma och Milo ska nattas men han är alldeles för pigg så han får vara uppe en stund till. Skulle kunna slänge in en bild på 22.00 också men nu ska jag gå och lägga honom. Kudden och nappen hämtades och det är ett bra tecken på nattning:)

Vi har haft en härlig dag idag också och jag är så nöjd med att få hitta på alla dessa saker med Milo. Vad skulle jag gjort utan honom? Då hade nog min vardag varit lite tråkigare. Jag är så otroligt lycklig över att få vara mamma igen och bara älskar livet med honom och resten av min familj!

3 kommentarer:

A-K sa...

Vilken härlig och händelserik dag ni haft!
Inte illa att få åka tåg,traktor och lastbil på en dag!

KRAM

Anonym sa...

Och jag älskar min goa syster:)

Helen sa...

A, en havrefraskille i Skåne oxå.
Vilken lycka med en pappa som har en traktor.

Du, Tradera - vad sur jag blev. La ut en overall och angav att jag ville ha avslut viss dag och tid. Då är dom fräcka och tar 10:- för det. Så fortsättningsvis får man passa och lägg upp auktionen så den slutar när man vill. Dumt dumt.

Kram från oss