lördag, juni 19, 2010

Mums mums, vaniljsås. Vi fick ju fira kronprinsessan Victoria och Daniels bröllop med en god smulpaj och Milo tjuvstartade med vaniljsåsen. Mina föräldrar kom en sväng och dom hade en jordgubbstårta med sej, synd att säja att man har lätt för att gå ner i vikt. Till råga på allt så gick vi in för att säja hej till Linette och Besim och det slutade med att vi alla åt pizza inne hos dem.

Dagen började för min del med ett gräsligt humör, lättirriterad och idag var det Timmie och alla hans avfällda hundhår som stod mej upp i halsen, det är så in i norden äckligt rent ut sagt, jag hatar det som pesten. Att det var extra mycket var för jag badade honom igår och då lossnar alltid en hel massa. Ni tycker kanske jag är gnällig men ni skulle bara se hur mycket det är, ligger svarta sjok på golven efter 1 dygn, och ändå blir det aldrig mindre päls på honom!?
Nog om detta, när jag fått dammsugit och städat undan var det bättre igen. Milo satte sej i soffan vid 11 och ville titta på Byggare Bob, det tog 15 minuter sedan sov han. Stoppade ner honom i vagnen och inom hörhåll från Jörgen som målade förrådet sedan körde jag och handlade mat och tog en sväng inom småbutikerna och hittade en tunika på Joy.

Nu har vi bokat upp vår semester, det blir en stuga ca 10 mil norr om Göteborg. Vi kommer åka med Carsten och Lilian och deras tös Tanja, till Milos glädje för han ser verkligen upp till henne. Hon är 10 år och alltid så mån om Milo och leker mycket med honom. Utflykter kommer det ju bli en hel del och Liseberg lär nog besökas, Nordens ark och jag måste bara åka till Torp för att se var A-K brukar shoppa loss;-) Smögen bör få ett besök och sedan får jag nog få lite tips av er som känner till området.

2 kommentarer:

Helen sa...

Vaniljsås är gott. När jag var liten åt min pappa och jag alltid det till chokladpudding. Först när jag var vuxen fattade jag att de flesta andra åt grädde till puddingen.

Skönt att se Milo pigg igen.
Nu börjar alla reor i affärerna, får nog hålla mig undan tror
jag :-) Fast kanske inte helt!

Ha en bra vecka

kram

Anonym sa...

hej ,ja vilken dag. Bröllop hela dagen på Tv , tårta o paj sedan pizza. Milo bara pratade på och Linettes mage växer. Glädje men även tråkigheter smyger sig in i vår lycka. Tänker på Pontus o Sandra och Eva,men det får väl ett bra slut det också hoppas vi på.
Jag såg Bröllopsmiddagen ända till 12 inatt. Vilket tal Daniel höll till Victoria det kom en tår på kinden.