tisdag, maj 04, 2010

Ögoninflammation

När vi gick upp i morse så såg jag att Milo hade lite mojsgojs i ögonvråna och det brukar han inte ha. Vi torkade bort det och jag höll koll fram till vi skulle köra och jobba och inget mer hade kommit så vi gav oss iväg.
Jag hann jobba 2½ timma sedan ringde dom och sa att Milos ögon var inflammerade och det hade bara kommit på pang bom efter fruktstunden. Jag körde och hämtade honom och han såg verkligen hemsk ut, riktigt infekterad och svullen, stackarn! Han somnade i bilen hem och nu sussar han gott ute i vagnen. Jag får googla lite om vad man gör åt sådant men jag tror bara man tar koksaltlösning i första hand, har nu husmorstips så fram med dem bara:)

Jörgen har *ta i trä* sagt att han blir hemma imorgon och det är jag glad för. Jag har tyvärr lite väl mycket som jag ligger efter med pgs av mina sjukdagar förra veckan. Torsdag kanske vi kan få hjälp av mina föräldrar, ska ringa och be snällt.

Nu ska jag passa på att packa traderapaket som jag inte orkade med igår.

1 kommentar:

A-K sa...

Stackars Milo!
Men det ser alltid värre ut med ögoninflamation än vad det är. Hoppas att han snart kryar på sig!
Kram