söndag, maj 30, 2010

Helgen i stort

Man skulle kunna tro att vi varit på semester eftersom bloggen legat i dvala några dagar men tyvärr är det inte så. Bara tidsbrist kan förklara varför. Dagarna går så fort och eftersom lille herr M inte har förstått att det är bättre att somna vid 20 istället för 22 så får jag inte många chanser till att sätta mej i lugn och ro vid datorn.
Vi har gjort lite blandat i helgen. Haft det bra hemma, varit och handlat. Igår kom Anna och Svante på besök och det var höjdpunkten i helgen:) Tack söta vänner för att ni kom hit så vi fick bubblat av oss lite. Dom ska snart bli husägare och har fullt upp med allt som kommer omkring en sådan stor händelse.
Vi fick ju kanonväder igår eftermiddag så vi satt på altanen och fikade och pågarna lekte.

På kvällen skulle vi grilla spett men till vår besvikelse tog gasolen slut så jag fick ta av allt från spetten och steka på järnet, kul, näää. Visserligen blev det gott ändå och vi satt ute och åt.

När Milo var klar med sin mat så fick hästen resten:)

Idag har vi haft fullt upp hela dagen. Vi fick sova till 08.20, tack Miloskrutt! Det behövde hela familjen. Sedan när vi fått frukost och gjort vid oss i lugn och ro så körde jag och Milo och köpte presenter till min pappa och till mamma på Mors dag. Lite mat fick vi också handlat. Sedan körde vi hem till min mamma och firade henne en sväng och därefter hem om trekvart och sedan vidare till min pappa som fyllt år.
Vi kom hem lagom till Milos sängtid men fick först i oss lite kvällsmat...men tror ni han skulle sova? Nejdå, som vanligt så studsade han omkring i sängen och gjorde allt för att inte somna. Vi gick upp igen och han somnade först strax innan 22 idag också, börjar bli lite tröttsamt.
Han har också åkt på en ny omgång förkylning och frågan är om vi klarar den utan feber, återstå att se imorgon.

Vet ni vad? Nu sitter jag här i total tystad, alla sover utom jag....en ganska behaglig känsla måste jag säja. Fast jag ska också gå i säng nu, natt natt vänner.

Inga kommentarer: