söndag, april 25, 2010

Trädgården fick sej ett upplyft

Tidig morgon idag också men så somnade lille herrn också tidigt igår så det är ju effekten av det. Middagssömnen blev också tidig och när han vaknade var han sur sur sur! Jag fixade middag till honom ochhan vägrade men jag var envis och stoppade in skeden på en skrikande Milo, då insåg han att det var gott och åt upp hela middagen och därefter en mycket gladare Milo. Då körde vi till Plantagen och handlade växter till en stor rabatt, det ser futtigt ut när man planterat men det tar ju sej så småningom.
Temat i den rabatten är gult och grönt + Milos jordgubbsplantor som ska flyttas:)

Mormor och morfar kom hem och mumsade på nybakt bröd från bagarn och sedan satte hårt arbete igång för dom hade potatis och lök att sätta i vårt stycke. Milo hjälpte villigt till och följden blev bl a ett dyk ner i en potatisgrop:)
Stopp stopp, måste ni fota mej alltid;-)

Se, jag kan faktiskt sätta potatis!

Vi fick ett gott skratt och det var för Milo fick en daggmask i handen och tittade stort på den tills den rörde på den. Ni kan tro att den slängdes bort i ett huj och paniken i ögonen syntes tydligt, sötnos!
Samma panik uppstod när han såg dom stora koikarparna i bassängen på Plantagen, När en stor simmade mot honom så stelnade han till. Det lustiga är att vi är väldigt glada för djur alla i familjen och nog hoppas vi att detta har en övergång:)

Fler skratt har vi fått idag:
  • Linette hade på sej shorts med ljusa tunnstrumpor under och Milos kommentar - Inga byxor!

  • Sitter vid frukostbordet och lägger en skiva kokt medvurst på bordet och en bit ost ovanpå - Bakar pizza!

Var får dom allt ifrån?

2 kommentarer:

Helen sa...

Oj, blir alldeles svettig när jag ser din rabatt. Jag är ingen trädgårdsmänniska!

Svettig blir jag oxå när Leo matvägrar. Att tvinga in maten har jag funderat på men inte gjort.
Bra att Milo förstod att han behövde maten. Men trist att hans mage inte är i form än. Hoppas det blir bättre fort och han kan njuta av vårlekarna på dagis

Ha en bra vecka önskar vi

kram

A-K sa...

Vad snyggt ni får det utomhus nu!
Jag är imponerad av er ork! Här sitter jag riktigt kass och bara hostar :-(
Visst är de små söta när de kommer med sina skarpsinta små kommentarer.

Kram