tisdag, april 13, 2010

Hövlig

Idag får det bli fotolöst här för jag har glömt bort att använda min kompis kameran idag.

Tror jag har en förkylning på gång för det känns i näsa och hals ikväll. Det är lite märkligt för när jag var gravid så var jag aldrig sjuk men nu tycker jag man åker på förkylningar titt som tätt, borde det inte vara tvärtom?

På tal om hövlig. I morse så frågade jag Milo, - Ska du borsta tänderna? Milo svarar - Nej tack!
Nähä och vad ska man då säja utan att skratta? Vi löste det till viss del men det är alltid ett problem att borsta tänderna på honom, han vill inte och jag kan ju inte bräcka upp munnen på honom. Han gör allt för att ta bort min hand och ibland så orkar jag inte ta fajten ens. Har ni samma problem ni? Vet att några hade det men är det fortfarande så?

Eftermiddagen blev ju varm och skön än om förmiddagen var kylig. Vi var ute ett par timmar och Milo har ett par saker som bara MÅSTE göras. Kommer pappa hem med lastbilen så måste han in i den och han ger sej inte. Sedan fenomenet cykla en runda MÅSTE också göras och det är pappa som har skött den biten också. Får han inte som han vill så lägger han sej raklång på marken och tjuter eller ställer sej in mot en vägg och tycker synd om sej själv. Vad gör man här? låter honom gråta eller gör det han vill? Just för tillfället kan man inte övertala honom till annat.....svårt det där!

Jag har vånder över vad tusan jag ska ha på mej på klassfesten på lördag, jag vet bara inte alls och tycker heller inte jag har något som är klockrent. Låt säja att jag får min klänning jag beställt och att den passar.
Vad ska man ha på fötterna? bruna stövlar, svarta stövlar, skor? strumpor? Bläää varför är det bara inte sommar, det är ju en sådan dum mellanperiod just nu. Funderar på att prova lite olika kläder och lägga ut här och få hjälp.
Skulle vilja till Stof o Stil och köpa lila tyg till en underkjol för jag har ju min Esprit klänning som också är ok. Jag vill ha klänningen lite längre ju. Vrldsproblem va? hihi. jag är helt enkelt ute för lite, hemmamamman!

2 kommentarer:

Helen sa...

Ja du, inte är man nån partypingla direkt :-)
Jag brukar göra så här när jag inte kan bestämma mig:
- välj ut något som reserv, dvs det funkar bra men är kanske inte det jag helst vill ha
- sen klurar jag vidare på nån annan outfit och/eller tittar i affärer.
Det värsta jag vet är att stå där med paniken 30 min innan man ska gå och inte veta vad jag ska ha på mig. Då är det bra att ta till reserven.

Jag skulle satsa på stövlar till den klänningen - lite tuffare än skor.

Jag skulle ju oxå gått på klassfest på lördag men det visade sig att endast EN från min klass hade anmält sig. Så då kändes det lite trist så jag kommer inte att gå.

Vilka tjurpellar vi har. Leo är precis lika dan. Borsta tänderna går så där. Han biter gärna ihop men jag lyckas få in tandborsten. Läste om nån som skaffat eltandborste och då blev det plötsligt roligt att borsta. Jag har ju det till mig och Leo vill gärna prova. Så jag ska nog testa på honom.

Kram

A-K sa...

Jag är gärna smakråd :-)
Hade du bott närmare hade du kunnat komma över och botanisera i min garderob!

Filippa gillar just nu att borsta tänderna. Bara hon får en egen tandborste att hålla i. När det är nya tänder på gång kan det vara lite gnäll.

Kram