söndag, april 11, 2010

Heldag ute

Milo har varit ute i princip hela dagen och ville absolut inte in ikväll, ska vi sätta upp ett tält därute åt honom kanske?
Han vaknade tiiidigt(halv 6) och försökte somna om men det gick inte så bra så till slut gick vi upp och gjorde välling och kröp upp i soffan och tittade på barnprogram. Redan vid nio gick Jörgen och Milo ut och fixade och lekte, dom cyklade också en runda till Milos glädje. När dom var klara tog jag vid med en promenad så Milo somnade i vagnen, vi hann gå 50 meter. Snackade med grannen och deras bebis på 6 månader, en robust tös som skrattade hela tiden, jättesöt tös men en kalufs på 1 decimeters längd!
Sedan gjorde jag vid mej och körde och handlade ett Pandorasmycke till Alexandra i present och bytade min tunika till en gammelrosa långskjorta som jag har mer användning för. En tuttehållare hittade jag också.

Hem igen och Milo sov fortfarande men vaknade strax efter så vi gjorde vid oss och körde iväg på kalas. Alexandras pappa höll kalaset och han har en massa djur på gården. Kvigor som hade fått ett par kalvar, får som hade lammat, hästarna i stället, katter, en belgisk jätte kanin och hundar. Ja det är en del och Milo tycker det är spännande att se på dem men man får inte gå för närma för då kommer lilla paniken i kroppen på honom.

När vi kom hem så var det bara för fint väder för att gå in så vi startade grillen och fick lagt på några korvar, inte för vi var hungriga utan mest för att det är mysigt. Vid halv åtta ville vi gå in för då började det bli svalt men lille herrn var av en annan åsikt så han blev ledsen och sur så det tog väl en 10 minuter att få rätsida på honom. In i badet snabbt och på med pyjamas, välling och natti som för en gångs skulle gick snabbt. Att vara ute tar på krafterna:)

Minns ni att jag sa att jag skulle gå ner 4 kg till klassfesten, kan meddela att jag inte gått ner mer än ett ½ kg. Jaha vad ska man säja till det? Jo dålig karaktär utan tvekan. Tror jag ska sluta säja sådant och sluta sätta mål för det är lika bra att bara försöka gå ner utan att pressa sej till att prestera. Men visst ser man hemsk ut i provrum, det kan man inte neka till. Där kanske vi har knepet, prova kläder i butikerna ofta så man får en push till att gå ner. Vad får er att ta tag i saker och ting?

3 kommentarer:

Helen sa...

Godmorgon, eller när du nu läser detta. Härlig söndag ni hade. Bara måste ta med Leo till skansen eller annat ställe där det finns djur, han vrålar av förtjusning över katter och hundar.

Det här med vikt, usch usch. Min motivation var att jag ville komma i mina byxor jag hade före Leo, hade köpt ganska många då och dragit igång mycket träning. Men sen kom ju Bosse och Leo och förändrade tillvaron. Visst är dom värda lite extra kilon.

Sen bestämde jag mig för att ta det på lång sikt. Mitt mål var att gå ner 6 kilo tom april. Då skulle jag väga som innan Leo. Började i mitten av januari.
Har gått ner 4 hittills. (påsken och sjukdom kom emellan) Så jag tror inte jag lyckas med 2 kg till på 2 veckor, men det gör inget.

Att gå ner snabbt på kort tid är bara dömt att misslyckas tror jag. Visst du kan gå ner, men att behålla vikten är svårare.

Så gå du på klassfesten och ha skitkul, ingen märker några kilon hit eller dit.

Kram

A-K sa...

Vilken härlig utedag ni fick igår. Visst är det underbart att våren är här på riktigt!
Jag du, jag håller med om att det är svårt att motivera sig. Just nu är jag helt utan motivation att ta tag i vikten så jag måste verkligen skärpa till mig.
Men jag säger som Helen... vad gör några kilon hit eller dit! Du kommer få en trevlig klassträff oavsett!

KRAM

Gunsan sa...

Provrum och foton fick mig at ta tag i saken. Men man får ta det på lång sikt...det förändras inte på en vecka. 28 veckor tog det för mig att bli av med ca 11 kg=))....Ha det så kul på klassfesten och ta det lugnt;)...kram