lördag, februari 20, 2010

Charmiga ungar

Dagen har haft ett bra tempo. Vi var iväg i stan i förmiddags, hela familjen. Först blev Milo klippt och sedan gick vi in på Olofssons för att kika på lite kläder, jag skulle spana in vad dom hade i Odd Molly utbud, fast det jag ville prova fanns inte. Jo en topp/linne som jag kom fram till att mina bobbies inte skulle få plats i på ett snyggt vis.  Jag skulle så gärna vilja ha Odd Mollys Grandmas Coat men vet inte vilken färg!? Maken tycker röd, jag lutar lite åt Lite Pulver(blek rosa) Mörkblå är smartast ur känslig för smuts kategorin och mörk rosa häftig, inte lätt va? Vad tycker ni?
Vi var också på apoteket och fyllde upp inför Jörgen sluta röka försök. Han har hållit sej rökfri i 1½ dygn och sedan rökte han en cigarett och nu kämpar han vidare, inte lätt och stundvis är han på dåligt humör känner vi:) Då jobbar vi för att underlätta det för honom.

När vi körde hem somnade Milo och sov vidare ett par timmar. Under tiden han sov satte vi på en film och slängde oss i soffan, det händer väldigt sällan numera för man ska alltid uträtta så mycket när Milo sover tycker jag, det var iaf skönt med en paus. När han vaknade gjorde vi vid oss och körde hem till Pontus, Sandra och Tilda. Vi åt en supergod middag(Pontus är proffs på matlagning, mycket bättre än mej!) Sedan blev det kaffe och chokladkaka.

I samspråk;-) Söta ungar!
BusTilda i världen uppochner
Sitter fint på höga barstolarna, spännande!

Nu sover Milo och vi ser nog en film till ikväll. Laddat med lite godis och potatisskruvar med löksmak,inte så värst VV vänligt men det händer inte så värst ofta så jag slappnar av ikväll och tänker inte så mycket på vad jag bör och inte bör.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad stor hon blivit och så söt hon är!!!!!!! Ja Milo också förstås :)

Inte lätt att välja färg på kappan nej ;)

Kram

A-K sa...

Ang. Grandmas Coat så lägger jag min röst på en lite powder. Min första Grandmas köpte jag i en färg som hette pearl (ljust grå) den var underbar men jag tog storlek 4 och den var tyvärr för stor så jag sålde den och tjänade 800 kr! Nu har jag en i purple, men skulle gärna haft en ljusare. En i lite powder eller eller dark blue passar ju till det mesta. Sen får man ju fundera på när man ska använda den. Den är tung och passar som ett ytterplagg, om du väljer en ljus kanske du inte tar på den till sandlådan med Milo ;)

Vad mysigt att komma bort på middag. Tilda och Milo ser ut att ha kul tillsammans!

KRAM

Gunsan sa...

Jag hade tagit en blå...det är som ovan talare sa...inget för sandlådan:)...kram

Helen sa...

Jag röstar för den röda. Med ditt mörka hår blir det kanon.I andra hand den blåa. De andra tycker jag är för "mesiga" och precis som du skrev, fläckar syns direkt.

Söta Milo ser ut som en riktig racerförare som ger tummen upp inför ett lopp, på bilden i bilen.

Semester ja, herregud - jag har aldrig bestämt mig så här tidigt. Har ju inte behövt. När kollegor som har barn, börjat tjata om listor redan i mars så är jag inte ens uppvärmd. Men vi fick info om att dagis vill ha in det snart. Suck!

Önskar Jörgen lycka till med att sluta röka. Ni får peppa varandra. Bara han inte börjar fresta dig med att köpa hem massa gottis :D

Ha det bra i snökaoset

kram