onsdag, december 30, 2009

Play-Doh är roligt!


Milo önskade sej lera i julklapp men Tomten hade nog slut på det;-D. När vi var och handlade idag så gick vi inom BR och köpte en paket med 6 burkar lera för 99 kr. Gick sedan in på Ica Maxi och skulle handla nyårsmaten(ska berätta vad vi ska äta om en stund:) iaf när vi kom in där så hade dom satt ner olika leksaker med 50% och då bl a en spann med 6 burkar Play-Doh lera och flera olika verktyg till för samma pris 99 kr.....då kom snålMie fram och sa -köp denna spann och lämna den andra leran i retur på BR;-) Ja så beslutade vi också, fast jag orkade inte in på BR igen så det tar jag nästa gång vi handlar.
När vi kom hem så satte sej hela familjen och lekte med lera och Milo tyckte det var jätteroligt, visst smakade han på den ett par gånger men det blev en del märkliga miner och sedan slutade han med det.
Själv tycker jag väldigt mycket om lukten och känslan av PlayDoh så vi kommer nog leka en hel del framöver.

 
Min märkliga hyacintlök har slagit ut och visst är den annorlunda och fin:)


NYÅRSMENY

Förrätt


Huvudrätt


Efterrätt

Bon apetite till oss!

Just nu fick jag kaffe och digestive m ost serverat:) Vin dricker vi ju aldrig så det kan jag inte skryta med men det funkar med kaffe också. Imorgon blir det cider till maten så lite lyxar vi allt till det..hihi

3 kommentarer:

Helen sa...

Har inte hört talas om Play doh. Är det som den gamla modelleran?

Jag skulle oxå lämnat tillbaka om jag hittade på rea. Det är inte snålhet utan smarthet :D

Vilken mumsig nyårsmeny. Lite för pyssligt för mig känner jag. Tror det får bli räkor och nåt i fiskform här. Till efterrätt funderar jag på en hederlig rabarberpaj då vi har massor i frysen. Ska till affären imorgon.

Jag har köpt en flaska bubbel så det dricker vi till maten. Dumt att spara till 12-slaget då det blir så "jobbigt" att dricka allt då, ha ha!

Ha en bra nyårsafton
kram

Anna sa...

Det gäller att hålla rätt på alla priser nu i reatider. Jag håller med du, varför betala mer för mindre. Nyårsmenyn låter mums. För oss blir det lax till förrätt, oxfilé-planka och en frukt-glassig sås-havrekakabitar efterrätt (tror det blir jättegott). Eftersom jag ska köra och Anna och Ola har två små töser att ta hand om blir det lugnt på alkohol sidan. Magnus handlade en flaska vin till maten så vi får varsitt glas och en flaska bubbel till tolvslaget ifall vi är vakna då :) Ni får ha det så himla bra och gott nytt år på er!

Malin sa...

GOTT NYTT ÅR PÅ ER OXÅ!!
Kram Malin