söndag, december 20, 2009

Nu sjunger vi -Granen står så grön och grann i stugan...lalalalalala

Mysig dag säjer vi! Granen klädd, föräldrarna besökta, stinna magar, mycket snö ute:)


Vi börjar med granen som blev mycket uppskattad av Milo, ohh sa han direkt när han kom upp ur sängen och såg den:) tittade på kulorna som är av barnvänlig sort på nedre plan:) glittret, ohh så fint!


Kan man äta sådana här fina saker?

Hemma hos pappa och Eva så åt vi julmat och ostkaka med grädde och jordgubbssylt till efterrätt, mums!


I denna bäddsoffa sov jag och Helene när vi var hos pappa:) Flashback, speciellt när jag fick tag i en groda som jag fick en gång när jag var liten, Helene och jag fick varsin och dom lever än:)


Härligt glad familjebild på min syster, M och Matilda:)


BusMatildan räcker tunga åt sin moster Mie:-)


Hemma igen och en trött Milo som somnade direkt efter pyjamasbyte och välling. Detta är småfolkpyjamasen jag inte kunde fotografera häromdagen, tvådeled precis som dom stora barnen har:)

Färdig dockesäng:)

3 kommentarer:

WWmor sa...

Hej vännen!!

Här inne hos er har jag tyvärr inte varit på sista veckan.. ojoj, vad jag måste läsa igen ser jag.. fullt upp som vanligt..

Jätte fin gran ni har.. hiihii, måste skratta åt bilden på Milo när han smakar på pyntet!! Ser roligt ut..!

Massa julkramar från oss.. wiktors 2 års dag kommer vi fira på KhaoLak... Blir inget stort kalas med en massa presenter, men nog kommer han att firas..
Kommer ha med oss datorn, så jag kan blogga ordentligt under tiden..

God Jul och Gott Nytt År från oss.. hoppas nu att ni får en gnistrande vit jul, och att tomten kommer med en massa paket.. !

Anna sa...

Hej,
Ni har haft fullt upp ni också ser jag. Skönt att få komma bort och få maten serverad. Det är enda nackdelen med att vara hemma, jag tycker jag lagar mat eller städar undan efter mat hela tiden. Vi ligger också bra i tiden, Svante somnade vid sin vanliga tid,7 så morgondagen blir nog som vanligt. Efter middasluren låter bra, eller hur? Ser fram emot att träffa er.
Ha det så gott så länge.

Anonym sa...

ja villken lycka att se tindrande barnaögon och för Milo sin första jul. Annar är det hos mormor ,klär min gran i ensamhet inga barn ,va f n ska man med gran men å andra sidan det är jultradition.Barnaögon som tindrar får jag se när ni kommer hem till oss. ja suck så är det att bli gammal!!!!!!!!! Men jag sover gott om nätterna det gör ju inte ni.
Jörgen är en go pappa så mycket kärlek han lagt ner i den sängen. jättefin det är ju en riktig POJKDOCKSÄNG. mormor