söndag, november 22, 2009

Lördagen som bara försvann....

i ett svep! Efter en något trist natt med en förkyld grabb så kom vi upp och igång förhållandesvis lätt. Jörgen skulle på begravning i Danmark så han körde vid halv nio och jag hade städning på schemat till att börja med. Vi skulle ha gäster på kvällen och då vill man ju ha rent och snyggt. Milo sov middag i tre timmar så jag hann med en del. När han vaknade så skulle vi köra och handla mat så det var bara att hoppa in i duschen och äta lunch få kläder på oss båda. När vi var inne och handlade så överraskade Jörgen oss med att möta upp eftersom han var på väg hem från DK. Hem och förbereda för kvällens middag som blev en mexikansk kycklingpaj med sallad och ost-tortillas, pajen blev supergod! Tack A-K för dina recept, dom är sparade till framtida middagar:)

Kvällen blev lyckad och precis när gästerna skulle köra hem vid tolv så vaknade Milo och var trång i luftrör, täppt i näsa och jätteledsen:( Han fick vara uppe en liten stund för att komma på rätt humör sedan fick han sova hos mej. Vi har satt igång inhaleringen och natten har inte varit speciellt spännande så mamma i huset för nog sova middag idag!
Milo är i alla fall pigg och feberfri så dagtid är han pigg och go och skönt är ju det. det händer nog inte så mycket idag, måste bara ut och handla välling för den tog slut igår och jag har glömt köpa ny.

1 kommentar:

A-K sa...

Stackars Milo som är dålig. Hoppas att han snart kryar på sig :)

Mexicansk kycklingpaj lät ju jättegott... det måste jag testa!

Nu ska jag blogga ikapp!

Kram