onsdag, november 25, 2009

Farmor



Idag har jag varit farmor på heltid:) Tilda kom tidigt i förmiddags och jag skulle passa henne till ca halv fyra. Visst funderade mean över hur det skulle gå att ha hand om två 1-åringar men det har gått hur bra som helst! Inte ett pip och bråk om något, dom har lekt kanonbra och Tilda är en riktigt glad liten tös, precis som sina föräldrar. Linette kom hit och hjälpte mej och när dom hade fått lunch så klädde vi oss och gick en runda, tanken var ett besök på leket men båda Tilda och Milo somnade i sina vagnar. Så vi traskade hemåt och ställde dem i vagnparken(altanen) och där sov dom i mer än två timmar. Sedan blev det grötstund med banan och mer lek. Vi har verkligen haft en kanondag med dessa goa ungar! Sandra och Tilda stannade en stund efter Sandra kommit för Pontus skulle hämtas upp vid 18. Innan dess kom Jörgen bror och familj från Danmark hit en sväng, dom julshoppade i Sverige och ville träffa oss också:) Vi tackar så hjärtligt för besöket! Jag fick smita en stund för jag skulle ju in och ha influensavaccinet.

Milo var supertrött och däckade när alla kört hem. Vi har ju testat lite ägg i sockerkaka och han har blossat upp om kinderna ikväll så dom var lite irriterade men vi ska ändå testa äggstanning imorgon för att se om det blir på kroppen också. Imorgon får vi nog ta det lugnt här hemma och bara mysa. Jag hade ju tänkt julfixa på fredag men det blir nog imorgon istället för vi har mest tid då och jag tror Milo kommer ha en sovdag för han har haft ett par lite sämre sådana dagar denna veckan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad stor Tilda blivit o förändrats så mkt att jag ej kände igen henne först:)Söt lite tjej!
Skönt att det gått bra idag. Kram systerH

A-K sa...

Vad mysigt att få vara farmor på heltid! Skönt att de leker så bra ihop :)

Hoppas att ni får en bra dag idag!
KRAM

WWmor sa...

Hej hopp!!

vad roligt att du har ett barnbarn som är jämngammalt med Milo! Häftig tycker jag.. blir en underbar kombination!! *ler*

Tycker Milo har blivit så stor.. i utseendet! han verkar ju vara en himla go kille.. !!

Jag måste upp på vinden för att hämta ner adventslådan.. pynta under helgen ska vi göra. Även om vi nu drar till Thailand den 21 december, så har vi tänkt att även skaffa gran.. men då ställa in den tidigare än vad man brukar.. vill inte att barnen ska missa lite "julstämning", som vi inte får där i värmen sen..

kram vännen...