onsdag, oktober 21, 2009

Efter ett EFIT kommer inventeringen:-O


Leker själv på rummet
Men oj vad mycket kläder vi hade! Ärligt talat så trodde jag inte plaggen var i sådana mängder. Jag kan t o m tycka att jag fattas plagg i en viss färg eller på annat vis ibland. Men nu är det upp till bevis:-) inte skälla på mej nu. Fast jag skulle nog kunna slänga ut lite på tradera som jag inte använder så mycket, finns ju sådana plagg också. Insåg att pyjamasar är det vi har minst av och när dom andra var små var det just pyjamasar som vi hade mest av, hade kanske inte råd med dyrare plagg då. Fet text= onödigt många;-)
Inventeringslistan som består av kläder som passar och vissa plagg är lite stora:

Långärmade tröjor och bodys: 28
Kortärmade tröjor och bodys: 12
Skjorta: 1
Zip-jackor/koftor: 16
Tunna byxor/pants: 11
Jogging/velourbyxor: 21
Jeans/hängseljeans: 7
Heldressar kor/lång ärm: 6
Pyjamas: 9
Strumpor: 35
Strumpbyxor: 1

Ytterplagg

Lurvjackor: 2
Lurvbyxor: 1
Lurvoverall: 4
Jacka tjock: 2
Jacka tunn: 2
Fleecejacka: 1
Softshelloverall: 1
Vinteroverall: 2
Regnoverall: 1
Täckväst: 1
Överdragsbyxor: 1
Mössor: 24
Vantar tjocka/tunna: 6
Halsduk: 3
Skor/kängor: 2
Gummistövlar: 2
Vinterstövlar: 2



Dessa är inräknade i listan:)BoR 25% rabatt, fri frakt:) tackar vi för!



Vi har haft besök av Cecilia och Matilda idag. Jag gjorde mej till och severade jordgubbar/hallon och blåbär med vispgrädde:) Gott och nyttigt. Vi fick prata i lugn och ro idag för Matilda roade sej själv och Milo sov hela tiden, tråkig nisse men jag ville inte väcka honom, han sov till halv fyra, 3½ timma. Vi var iväg i förmiddags och handlade mat så det tröttade nog ut honom.

Nu är vår kålpudding klar så vi ska äta middag nu, mums!

5 kommentarer:

Gunsan sa...

Herregud Mie!...Du skulle ju kunna ha 3 pojkar till...Så mkt kläder och helst ytterkläder....haha...
kramiz

Anna sa...

Vad skönt att kunna sitta ner och prata i lugn och ro. Det händer inte ofta här kan jag säga. Det verkar som om Milo köper det här att bara sova en gång om dagen. Toppen inför dagisstarten. Svante kan göra det någon gång, men sover oftast hela fm och inget på em och somnar då för natten sex på kvällen. Vi tar det som det kommer.

Anonym sa...

Uj uj uj! Det var en del i klädväg ja! Nu ska jag inte sitta här och vara stursk än, får göra en inventering jag med, men det låter som att du har betydligt mer än jag hihi.

Tack så jättemycket för idag! Det var så mysigt även om unge herrn sussade sött ;) Fikan var finfin med.

Kram

A-K sa...

Hihihi... ska bli spännande att se när jag radar upp Filippas kläder!
Fast imorgon blir det EFIT och inventeringen får vi nog ta till helgen :)

Kramis

Helen sa...

Imponerande lista. Men ett intresse är ett intresse och det är ju inte så att du kastar efteråt utan du tjänar ju oftast igen pengarna vid försäljning.

Mössorna är jag dock avis på. Måste hitta några lite roliga. Har kikat men inte lyckats. Måste ha med knytband annars drar han bara av den. Väpnarluva verka bra oxå.

Det är så svårt att klä inför dagis tycker jag. Nu har vi kört underställ och regnställ (ofodrat) ett par dagar. Rädd att jag tar på honom för mycket. Men han är ju inte så rörlig och kan ju lätt bli kall.

Lycka till med stickprojektet

kram