tisdag, september 15, 2009

Tisdag som jag trodde var onsdag


Milo klädd i sin lurvjacka och byxor. Det var bara 14 grader och blåsigt när vi gav oss iväg i förmiddags så det fick bli lite höstkläder. Jag hade också klätt på mej jacka men när man går snabbt i 50 minuter så blir man ganska varm efter en stund. Nu har jag gått tre dagar på rad och börjar känna skillnad på fogarna, det gör faktiskt inte lika ont när jag gått hela vägen. Märkte på Milos händer att det är dags att skaffa några tunna vantar för han var helt kall om fingrarna, har ni tips om var sådana finns så hojta till.

Ja sedan var vi ju också hälsade på Jennie och hennes två töser. Dom var så gulliga mot Milo och skulle gå runt och hålla honom i handen, t o m den lilla tösen som snart blir 2 år. När vi kom hem stupade Milo i säng och sov ett par timmar. Sedan har vi dammsugit och lagat en god höstgryta till middag. Jörgen var hos Nettan en stund och fixade lite smått i deras kök men nu är det bara socklarna kvar sedan är det helt klart! Linette tycker att dom fått jättefint och trivs bra.         *Nu äter min make marabou choklad och jag FÅR inte äta sånt* Jag klarar det, jag klarar det........phuuu! Det är alltid tufft i början på en kur men jag är duktig och tycker det går bra, när godsakssuget blir för tufft så tar jag ett halvt herbalifechoklad som både är gott och nyttigt, tur dom finns!

4 kommentarer:

Anna sa...

Du kan, du kan, du kan. Jag tycker du är jätteduktig, fortsätt med promenaderna de ger effekt. Det är jobbigt i början men om man orkar vara stark får man en kick som gör att man orkar fortsätta. Keep it going! Själv har jag gjort en liten nystart. Har stått still ett par veckor, men vill komma igång igen, har ju några kilo kvar. Vi får ta en rask promenad när vi träffas igen, vädret verkar ju hålla i sig. Nej nu är det läggdags, ska ju jobba imorgon.
Natti, natti

Helen sa...

God morgon.
Det är så svårt att klä leo - kalla mornar och så blir det sommar på dagen.
Han har oxå en fin lurvjacka, men den vill jag inte ha på dagis, samtidigt som jag vill använda den!

Vad skönt att du märker skillnad till det bättre med fogarna. Det är så trist men krämpor som begränsar en.

Vantar och mössor tror jag vi har i "lånehögen". ska kolla där innan jag köper nåt.

Det är perfekt eg: små barn tycker det är kul med de som är något större. Och större barn vill gärna gulla med de små :-)

MMMmmmmm marabou - säger jag bara. Mums. Men jag har oxå varit duktig och låtit bli, fast vi har massor på lager hemma. (Maken vill gärna veta att det finns när han blir sugen)

Nu väntar jag på rapport från dagislämningen
kram

A-K sa...

Godmorgon!
Vad fin han är i sitt lila Moloset :)
Heja vad duktiga ni är som kommit igång så bra med promenaderna! Jag märker också skillnad i mina fogar när jag rör på mig regelbundet.
Pop har väl ganska bra vantar.

Vad kul med nya bekantskaper så nära inpå. Jag hade tänkt att vi skulle gå till ÖF idag, men så somnade Filippa om igen och jag har inte hjärta att väcka henne. Bättre att hon får sova.

Kram

Gunsan sa...

Klart du kan:)....Jag vet att din mamma säljer Herbalife och jag gillar din mamma MEN jag har ju testat det där vet du ju...och jag tycker du ska börja på viktväktarna istället. Du får ÄTA...och inte lite heller...jaja...tänker inte predika men jag vet att viktväktarna är bättre....man kan lyckas med allt men man får se det långsiktigt...Ha det bra min vän...kram