torsdag, juli 23, 2009

Lite lyxig kväll

Inte så bra bilder men ni ser nog på ett ungefär.

Eftersom jag inte hinner med att blogga som vanligt så får jag sammanfatta lite mer på en gång:) Vet inte om jag ska berätta om natten som gick för den var hemsk! Först så var här så in i norden varmt och inte ens en fläkt hade vi. Öppnade vi fönstret så var det ett jippo på andra sidan kanalen på en restaurang och dom spelade hög musik till 2 på natten, därefter var det massor av festprickar kvar utanför och en bil som larmade, bråk hördes också, med andra ord gick det inte att ha fönstret öppet alls. Milo vaknade vid 3 tiden och fick sedan ligga i vår säng= överhettat!! Jörgen gjode ett tappert försök att flytta över honom i resesängen vilket medförde en jätteledsen Milo som kom på helt fel gängor, nästan otröstlig...tur man har mammabappen som brukar funka:) den fick det bappas på i flera omgångar. Han var också så varm och klistrig på kroppen. Jörgen fick andnöd(astman) och hittade inte sin Bricanyl, fick klä sej och gå till parkeringshuset en bit bort, kom inte in för det var låst nattetid och han hade inte använt visakortet för att köra in(isf kunde jag logga in med de tre siffrorna bak på kortet) Lite panik i natten:) Jag hade Milos förebyggande astmamedicin med och den fick han ta men den hjälpte inte mycket, dock så han kunde somna om....galen natt med andra ord! Vi somnade till slut och vaknade vid 8-tiden.

Lyxig frukost som varje morgon och Milo äter friskt av bulle/yoghurt/melon och ananas. fter frukosten tog vi en tur runt hörnet som är gågatan direkt. Åhlens fick lite av våra pengar:) Vi köpte duk/kuddar och grytvante i ett tyg som passade till våra trädgårdsmöbler. Hittade ett så fint tyg till Milos rum med djungeldjur så han ska få nya gardiner i det. Vidare på shoppinggatan och hittad en barnbutik med alla märkeskläder jag gillar:) BomBom tror jag den hette men dom hade bara öppet för inköpare för tillfället, nya kläder som ska ut nästa år!!! fick man absti? Fast tur var väl det för annars hade jag väl gått loss där helt galet..hihi. Nu hittade vi en butik som hette Lagos, bara dam och herr och både jag och Jörgen hittade lite snyggt, bildbevis nedan för min del.
På vägen hem köpte vi ett par wraps och åt på hotellrummet samtidigt som Milo fick sin mat. Pausade lite och väntade på att en regnskur(ganska lång) skulle sluta så vi kunde gå till Tändsticksmuséet. När vi besökt det gick vi till Café Bernards och fikade, Milo sov i nästan 2 timmar:) Förmiddagen sov han under shoppingen så vi handlade i lugn och ro.

Sedan har vi lekt mer i lekrummet och klättrat i trappor:) Vår kvällsmat får vi ju på en fin restaurang och det tar lite tid, Milo är otålig och ikväll fick vi hjälp av mormor och morfar som kom och hämtade honom så vi fick avnjuta en middag med efterrätt utan barn:) kändes helt ok;-)
Nu sover Milo sött efter sin välling och vi har fått in två fläktar på rummet samt att det inte är partaj på stället rakt över, det regnar och då håller sej ungdomarna lugna nattetid:)så inatt ska vi nog få sova gott!

2 kommentarer:

A-K sa...

Jösses vilken natt!
Tur att ni kunde somna till slut :)

Det lät som om ni haft en riktigt härlig shopping dag. Snygga kläder du köpt!

Bernards cafe är så mysigt och en en massat gott att fika på!

Lyxigt att ha barnvakter med sig :)

Kram

Helen sa...

Usch, låter verkligen jobbigt!
Jag gillar Åhléns. Tycker de har bra kläder både till vuxna och barn. Deras hemavdelning är oxå bra.
Själv har jag shoppat i lerum i dag.