fredag, juli 31, 2009

Klistermärket in action idag:)

Idag har Milo varit mammas klistermärke. Jag har inte kunnat gå ifrån honom utan han blivit ledsen, speciellt i eftermiddag och kväll. Han har velat sitta i mitt knä eller bli buren. Vissa dagar är så och dom får vi ställa upp på:) Har iofs behövt hans närhet idag för jag har också varit trist. Vi mådde lite bättre efter vår lilla sömnstund på nästan 2 timmar men han ville ff vara nära. På bilden satt han och läste i sin bol och jag gick och hämtade kameran och då kom han på..- Ohh min mamma, henne måste jag ju vara tätt intill:) Ni ser de fuktiga gråtmilda ögonen va? Jag hann ta två foton sedan satt han i famnen igen, tramspellen!

Måste få visa Milos fina hängare som han fick av A-K och Filippa, den sitter så fint på hans garderob och hans fina ryggsäckar hänger där, om ni undrar hur många gånger jag hänger upp dem där så kan jag inte svara på det för dom går inte att räkna:)


Idag har jag sorterat i Milos garderob och en halv meter kläder fick sorteras bort, som han växer grabben. Nu ligger allt snyggt och prydligt och i korgen längst ner ligger växa-i-kläderna. Alla skor och stövlar fick flytta ut i stora garderoben i hallen. Vinteroveraller har vi just nu 3 st och en på väg med posten!!och nu kan jag nog inte göra av med någon för alla fyller sin funktion, olika storlekar och färger som jag inte kan vara utan:) Kommande shopping ska bestå i vantar och mössor. jag SKA ha en väpnarhuva från Småfolk när dom släpps för vinterkollektionen. Såg en bild på en pojke och flicka som hade sådana på sej och dom är bara så fina! Vantar ska jag ha ett par som hör till den nya overallen som är på intågande, ett måste:) Nedan kan ni se några huvor från förra årets Småfolk och dom är så smarta för man kan vända utochin på dem så han man två olika mönster, skulle velat ha den röda/gröna men den lär jag inte få tag på.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Även i Ugglehuset har vi ett klistermärke för tillfället, vilket jag förmodar beror på att utvecklingsperiod "kategorivärlden"är på intågande.
Nu är vi i alla fall hemma igen och skönt är det. Manducan var med på turen och Micke premiäranvände den :D Vilken tur att jag inte köpte en blommig för då hade jag fått bära henne på vår långpromenad. Hihi.

Kram på er

A-K sa...

Filippa är också ett klistermärke, fast oftast bara på kvällarna.
Jo, jag ser krokodiltårarna.

Vad fin hängaren blev på garderoben. Och jag kan tänka mig hur kul det är att riva ner ryggsäckarna därifrån :)

Jag behöver också göra en rensning bland Filippas kläder.
Båda overallerna är gigantiska på henne. Men jag tror knappast att hon kommer att växa i dem den här vintern. Hon är verkligen en liten plutt.

Dags att ta tag i dagen!

Kramar

Helen sa...

Samma här, riktigt känner hur det klistrar i knävecken. Gulligt i och för sig men lite frusterande.
Allt kan vara frid och fröjd och han leker i närheten, men så fort jag lämnar rummet blir det katastrof.

Jättefina ryggsäckar, Leo har ingen än så länge men det får väl bli dags till dagis. Jag köpte en miniherrbetjänt till hans rum. Den är jättekul att välta :-)

Köpte en väpnarhuva i vintras till Leo, Nåt finskt märke i ull. Tror han använde den 3 ggr. Så kallt var det inte, så den ska säljas nu.

Praktiskt med dessa som går att vända.

kram från oss

A-K sa...

Igår var det ju bröllop och Filippa skötte sig perfekt och charmade ALLA. Hon och jag "grundade" med en förmiddagssömn i två timmar :)
Strax efter middagen vid 21-tiden somnade hon i sin vagn och vaknade till vid 1.30 då vi åkte hem. Fick lite välling och sov till klockan 10!

Jörgen kanske kan överraska dig i valet av hårfärg ;) Felicia fick välja min färg när jag köpte senast, inte en som jag brukar köpa, men det blev riktigt fint!

Egentligen får de ju inte rea Nova star utom i fysiska butiker.
Men shopparna brukar ju komma runt detta genom att maila ut rean till sina kunder istället för att skriva det på startsidan.
Har inte sett någon mer butik som rear NS just nu.

Ang. Ullaredsturen så vill jag ABSOLUT övernatta! Och jag kan väl i princip i stort sett när som helst. När vill du åka?

NU ska jag lägga upp bilder på mig och Felicia i OM-bloggen.

Hoppas att ni får en fin dag :)

Är Jörgen klar med målning och tapetsering i L och B´s lägenhet nu?
Väldigt snäll make du har!

KRAM