lördag, juni 20, 2009

Midsommardagen i lugn och ro hemma

Vattenmelon, mums säjer Milo. Han älskar alla typer av melon.
Här bjuder vi på en liten söt min. Vi är ute i trädgården och leker under eftermiddagen.

Ännu en söt bild tycker mamma:)
Vi har haft en mysig dag i lugn och ro, lekt, varit på promenad och gjort äggfri pannkakor som är poppis hos Milo.
Milo har fått fram tand nr 8 idag, nere sidan om framtänderna.
Jag tycker vi är inne i en go och rolig period i utvecklingen just nu, sådana perioder tycker vi extra mycket om(nätterna räknar vi inte in men dom blir bättre och nu somnar han iaf om lättare)
Jag hade två tradera auktioner som gick ut idag och jag fick in 200 kr mer än jag betalt för dem, positivt!
Jag har gett mej in i rea-världen med hull och hår för här samlas det på sej kläder i storlek 86. Jag har hittat ganska mycket hittills och även skor på Vincent Shoestore(50% nedsatt) Ni får se när jag fått hem grejorna. det är kanon med webb-shopping för mycket av det jag köper finns inte att hitta i mina trakter, KikKid är ju ett ständigt återkommande märke som jag handlar av t ex.
Milo somnade strax innan åtta ikväll och då satte jag och maken oss på altanen med grillning på schemat, så gott och vädret var soligt och helt vindstilla.



6 kommentarer:

A-K sa...

Är så trött nu att ögonen går i kors ;) Filippa har varit kinkig hela dagen och dessutom hoppade hon över eftermiddagssömnen :( Hon somnade äntligen för 20 minuter sedan. Jag räknar med att få sova i några timmar innan hon vaknar :)
Jag VILL ju också shoppa! Men märkligt nog infinner sig inte den riktiga shoppingnerven idag :( Jag är nog helt enkelt FÖR trött :)
8 tänder!!! Wow!!!
Jag håller med om att det är en go period vi är inne i nu!

Nattinatti.... hoppas att ni får en lugn natt!

Kramar

A-K sa...

Godmorgon!!!

Usch vilken natt :( Jag var ju vaken till kl 1 på ren trots (för att få lite egentid) ammade Filippa när jag lyfte över henne för då vaknade hon. Sen sov vi till kl 4, då tyckte hon att det var morgon :( försökte lägga henne i hennes säng men hon ställde sig bara upp och grät. Klockan 5.45 lyckades hon somna om i sin egen säng, DÅ var jag trött bortom allt förnuft! Gick upp för att ta ett glas vatten och jag kunde inte ens gå rakt. Gick och la mig och sov till 10.15 :) Så nu känner jag mig hyfsat utvilad!

Idag ska jag gå igenom strykhögarna (Jippie!!!).
Min ångstation gick sönder på midsommarafton :( så nu får jag nöja mig med ett ångstrykjärn, det kommer ju att ta hundra gånger längre tid att stryka ( och ja... jag stryker nästan alla kläder).Vi har extremt mycket kläder. Ska se om det är något (hahaha) som fattas i Filippas garderob.
Såg du att Rackamaja börjar sin rea vid 12. De har mycket fint! Hoppas på 50% på allt ;)
Jag har också ett enormt reasug... fast har faktiskt shoppat mest till mig själv de senaste! Brukar ju tänka som så...när jag gått ner några kilo DÅ ska jag shoppa till mig själv. Men samtidigt vill jag ju vara fin nu... Och JA... jag vet hur kul det är att sitta och leta rea en hel kväll!
Dagen ska också ägnas åt att packa. Vi åker ju till Skagen imorgon och är borta till på torsdag. Det är mycket att packa för en familj på 5 personer :)


Återigen... SÅ synd att vi inte bor närmare varandra, tänk vad myclket kul vi hade kunnat hitta på :)

Du, det var mycket kläder du fick för pengarna när du handlade till dig själv :)

Hoppas att dagen blir riktigt bra!

KRAMAR

A-K sa...

Så ja... nu har jag shoppat :)
Hittade du något?

Jag beställde en rosa Molo luddfleecejacka, ett par bobux (gröna med rosa blommor) och en kortärmad body med flugsvampar från ej sikke lej.

Jo jag hängde på låset på Ajabajas rea. Dock inget jag ville ha varken till mig eller Filippa.

Ja! Tycker absolut att vi ska ta en träff i Ullared!

Kram

A-K sa...

Hahaha... att jag skulle tycka att du är helt shoppingtokig kommer ALDRIG att hända :)

Hoppas att ni får en trevlig kväll hos mormor/morfar :)


Kram

Helen sa...

Jättefint kort där han står på knä, lite dreggel på hakan som sig bör!
8 tänder, inte illa Milo. Där vinner du över Leo som bara har sina 4. Har inte hänt nåt på tandfronten på evigheter.

Jag har ju handlat mycket i strl 80 som fortfarande är för stort. Men det börjar nog bli dags att reabunkra lite 86 oxå. Men sen fyller dom ju år snart och då får dom säkert en del oxå.
Gummistövlar och höstskor har jag i alla fall tänkt handla.

Ullared har jag bara sett i ett TV-program. Nån dokumentär om det.
Har en bekant som har trillingar. De kan ju av förklarliga skäl inte ärva av varandra, så hon tog två vändor till ullared varje år.

kram och godnatt

Helen sa...

Blev inspirerad till lite shopping.
Lagt lite bud på Tradera i strl 86
Det är såååå kul!