lördag, maj 30, 2009

Nattrapport

Vi har klarat en natt till:) Milo somnade inte förrän kl 22 igår och vaknade vid 02.30, jag gav honom nappen och snutten och han lade sej ner igen(sov i sin egna säng) och somnade utan ett pip!!!! Vad hände här? Jag blev så stum så jag knappt kunde somna om:)
Näste vaknande var 04.30 och då fick han bröstet för det var helt ljust i rummet och detta var ju mitt första mål. Han somnade direkt men sov tyvärr bara till 6, vi låg och busade och gosade till 7, då gick vi upp och fixade frukost, vi hann t o m äta upp innan pappa lyckades få bakvagnen ur sängen:) Han sover ju ff i annat rum( jo jag hälsar på honom ibland;-)).

Jag är mycket nöjd med mitt nattarbete hittills!

Idag blir det dop för Michelle Amazona Cristall i Sofia Albertina kyrka kl 14 00 och sedan åker vi till en samlingslokal.
Nu ska vi bara komma fram till vilka kläder vi ska ha idag, beror på hur vädret artar sej, nu är det molnigt men i morse var det stålande solsken.

2 kommentarer:

A-K sa...

God middag ;)
Det kan man väl säga eftersom vi båda var uppe tidigt trots att det är helg :)

Nattrapport är inlagd!

Jag är likadan vad det gäller passformen på kläderna, inte för litet och inte för stort :) Jag ska rensa bort sådant vi inte använder (trots att det passar) och kränga av på Tradera. Har en hel papperskasse med urvuxna kläder också så det börjar bli dags.

Jodå... klart att jag kommer att shoppa även ej grönmarkerade plagg ;) MEN mer än 7 klänningar behöver hon ju inte. Jag kommer ju med största sannolikhet sy några singoallaklänningar också!

Filippa sprider också ut alla sina leksaker över hela golvet :)

Felicia ska ha gammaldags skoldag på måndag. Jag har sytt en kjol till henne och idag får det bli ett förkläde och ett huckle. På IKEA hittade jag ett mönster på en solhatt som jag ska testa att sy.

Nu ska jag jobba klart så jag kan sätta mig framför symaskinen istället!

Hoppas att ni får en fin dag med dop och allt!

Kramar

helen sa...

Lördagskvällshej!
Du ser, du kommer snart inte komma ihåg att du nattammat!!

Jättefina dopkläder du sytt, Kul det där med elefanterna - att det betyder något.

JA TACK, du får jättegärna rita av och skicka mig mönster på överdragsbyxor. Det måste ju rimligen gå bättre än om jag hittar på själv.

Helen Samuelsson
Kedjevägen 42
126 41 Hägersten.

Hoppas dopet var fint. vi vår på ett i höstas och jag tyckte prästen var hemsk. Bara malde och malde om kristendom osv.

Ha en bra söndag

kram från oss