fredag, maj 29, 2009

Cykeltur

Nu ikväll så cyklade jag, Milo och Jörgen en ganska lång runda på trekvart. Milo tyckte det var roligt och snackade en massa där bak. Han gillad einte hjälmen till att börja med men blev distraherad av allt han såg. Vi hälsade på rådjuren som går i en stor inhägnad och sedan tre kossor som låg ända ute vid vägen, dom gillade han, buu sa han till dem och sedan vinkade han när vi cyklade därifrån.
Nu är jag klar med dop presenten till Michelle som ska döpas imorgon. Erkänner att den innehåller lite svordommar för tyget var hopplöst att sy i. Försökte t o m med papper under. Jag satte bara MieMilo märket bak på shortsen för annars blir det nog för mycket.
Michelles mormor har varit elefantskötare i Sydafrika så elefanter betyder en del för dem.

Kläderna från Linas skyltfönster. Var väldigt stor skillnad i storlekarna, t ex Kameleont med grodprinas i 86 var så stor att han nog inte kan ha den på 1 år! Kanske blir ett tradera ämne. Den gröna med orange kanter var en 80 men liten och den kan han nog bara precis ha nu ett tag.
Det bruna setet var också stort, body och byxor var det. Den ljusblå med äppelskrabbor och den gröna med zebran var bäst i storlek.
Milo har sovit middag tre gånger idag så vi har kvällsgrabben igång här:) Fast han är på gott humör och idag har han inte varit lika klängig som tur är. Just nu är Linette hemma och busar med honom, bra barnpiga:) som Milo tycker om.



2 kommentarer:

A-K sa...

Anton tackar för beröm och cyberstjärna... och hälsar att du inte är det minsta löjlig :)

Jag måste också köpa en cykelsits till Filippa. Fast egentligen behöver jag köpa en ny cykel också :) Det ser ut som om Milo trivdes på cykeln!

Dop presenterna blev JÄTTESNYGGA!!!
Varför var tyget så jobbigt att sy i?

Jättefina kläder! Kul att de äntligen kom fram till dig :) Visst är det märkligt att det skiljer så mycket på storlekarna mellan olika märken och iblan på samma märke. Jag köpte ju en Katvig heldress i str 80 med miniapple print. I vanliga fall tycker jag att katvigs kläder är små i storlekarna men denna är enormt stor!

Bra att ha stora barn som kan passa småsyskonet :)

Jo nog händer det mycket roligt just nu... då kan man ju inte sova. Idag har hon gått utefter soffan hela kvällen, ser så roligt ut när hon går... hon är ju så liten :)

Peter är på fest ikväll. Anton hade sin kompis Simon här hela dagen, han gick hem efter Talang. Vi firade Antons framgång med den underbara chokladmoussetårtan från Ica Maxi :) Det är så kul när hans kompisar är här och de sliter sig från Antons rum och umgås med mig och Filippa, de älskar att leka och busa med henne! Dessa tuffa tonåringar som blir som förbytta då de ser en bebis ;)

Kramar

WWmor sa...

superfina dopkläder!! Tänk att vara så liten och få kläderna uppsydda hihi..!!

Milo ser så "stor" ut där han sitter på cykeln tycker jag.. tänk att lilla grabben snart blir 1 år!! ojoj.. *spännande*

Klädpaketet innehöll ju en massa massa fina kläder..! Nästa lika fina som du själv syr dem..! *blink*

Härliga fina bilder du har och bloggens nya utseende tycker jag mycket om.. Hur 17 gör du för att rama in bildern, å lägga in text i bilderna? vilket program anväder du då för att sen föra över dem på bloggen.. Du har väl värsta photoshop programmet kan jag tänka.. !

Kram igen.. pust.. har precis gjort räkningarna, men jag skulle såå gärna vilja vara ute i solen .. men jag äter ett sorts antibiotika som gör att jag borde INTE sola alls.. *ledsen* Jag som är en riktig solnarkoman!!