fredag, maj 01, 2009

Milos bokhörna
Glad 1.a maj allesammans! Vädret är ju med oss för en gång skull, när hade vi en fin valborg senast? Vi gjorde inte något alls igår. Jag försökte deklarera med en make och son runt benen på mej, hur lätt är det då att koncentrera sej? Jag blev smått irriterad en stund för det fanns ju saker dom kunde gjort på annat ställe, gått en runda t ex! Jaja, jag fick ihop det största men lite till ska slipas till med husförsäljningen men det får jag ta imorgon eller på söndag.
Linette passade Milo ett par timmar igår medans min mamma och jag körde till en klädbutik ute på landet. Dom har en massa fina kläder, dock ganska dyra. Jag hittade ett par trekvarts-jeans och en lite annorlunda röd topp. Jeansen har 3 röd-vit-blå-rutiga knappar vid sidan på varje benslut och lite andra fina detaljer som piffade till. Röda ballerinaskor har jag så dom kan bli kanonfina till. Blev lite glad för jag kom i storlek 42, men dom var säkert stora i storlekarna;-)
Linette hade tur för Milo sov två timmar och under tiden bakade hon två tårtbottnar till sitt kalas på lördag:) det är väl bra att mamma har allting hemma?
Milos två senaste nätter har varit ok, han har vaknat vid 1 och 5 och ammat men det går snabbt och han somnar direkt igen, sover till ca 06.30. om han somnar åtta eller tio spelar ingen roll, han vaknar vid 06.30 ändå.
Milo fick tand nr 5 igår, höger fram sidan om framtanden. Den på andra sidan är också på gång. Jag tycker att han ser ut att få fina tänder, gulliga:)
Idag ska vi köra och hälsa på vänner i Ängelholm, kör dit efter Milo sovit em så blir det inte så sent ikväll. Jag har nog blivit en sådan hönsamamma som gärna vill att Milo sover i sin säng på kvällen. Mycket ligger nog i att han är känslig för förändringar och behöver sina rutiner.

3 kommentarer:

CiliaH sa...

Glad 1 maj på er med:)

Jag vill också ha trekvartsjeans! Ska ut på Väla en sväng här nu, så jag hoppas att jag hittar ett par då.

KRAM

A-K sa...

Glad 1:a maj :)

Jag minns hur jobbigt det var med husdeklarationen när vi sålde vår sommarstuga, jag fick deklarera både för mamma och syrran då.

Tänder igen :) Filippa har fortfarande inte fått några.
Trekvartsjeansen låter jättesnygga!

Jag har storstädat hela huset idag och nu väntar vi på turneringsdeltagarna ska dyka upp :)
Filippa och jag får väl hålla oss undan :)

Hoppas att ni får en trevlig kväll!

Kramar

Helen sa...

Var Milo ledsen/grinig när 5:e tanden kom? Leo vaknade vid 17 efter att ha sovit, och bara skrek och grät. Ville inte ha varm mat. Kallt gick bra. Tänker att en tand är på gång, det blir oxå den 5:e

Har heller inte kommit i mål med min deklaration. Suck suck

kram från oss