lördag, april 25, 2009

Nu börjar det bli farligt!

Vi börjar bloggandet idag med ett par sydda muddknickers. Jag håller på med ett tillhörande linne men har blivit avbruten av en söt liten kiddo som vill ha sin mammas uppmärksamhet:) Får sy klart det imorgon istället.

Nedan kommer en serie bilder på Milo som har kommit på en farlig och spännande färdighet. Han försöker resa sej upp på benen. Nu hinner jag som mamma minsann inte med i utvecklingen! Han är bara farlig för han har inte starka ben, eller stadiga kanske man ska säja för han har aldrig velat stå på benen när man t ex har haft honom i knäet eller på golvet. Nu gäller det att vi har full koll för han kommer trilla handlöst och det vill jag inte i onödan.


Se så stolt kille som ställde sej upp själv med lite hjälp av pappa att hålla honom så han inte trillade.
Vi har varit hemma hela sagen förutom en promenad bort på byns marknad och till dagisets barnloppis. Vi blev inte fattiga precis för vi slösade endast 5 kr på en vit helt ny ärmlös body till Milo. Milo gillade inte tivolit för dom spelade för hög musik för hans smak. Man kunde riktigt se hur hans ansiktsuttryck visade missnöje, såg så bekymrad ut.
Hemma har jag ju sytt lite och och annars mest gått och småpysslat, fikat på altanen och lekt med Milo. Pappa har byggt staket idag igen, nu är den låga delen klar, nu ska bara 1,80 meters staketet upp också men vi har inte fått hem virket till det än, kommer i nästa vecka.
Nej nu ska jag gå och natta sonen som är vaken länge ikväll men han sov 2½ timmas middag ganska sent. Natten som gått vet skaplig, fick nästan sova 4-timmars pass mellan amningarna, det går bättre och bättre:)

3 kommentarer:

A-K sa...

Ja nu går det undan :)
Filippa satte sig på huk idag, men hon reste sig inte upp.
Jättegulligt kort på honom när han ställt sig upp, det lyser av stolthet om honom!

Jättesnygga muddknickers! Jag har sytt ett par muddjeans idag (lägger upp bild på dem snart).

Skönt för er att nätterna blir bättre :)
Det var ju en billig dag för er :) Jag har varit i Borås och shoppat och spenderade lite mer än 5 kr... fast det blev bra fynd :) 3 bh:ar från Miss Mary of Sweden för 59 kr/st och 7 meter jeanstyg för 100 kr var några av fynden :)

Kramar

A-K sa...

Tack för berömmet :)
Jo... visst kan jag sy... nu känns det som om att jag är helt beatt av det!
Jag sydde kanal i halsen och ärmarna och använde 5 mm resår. Det ser väl annorlunda ut eftersom det är jerseytyg. Sydde du som det stod på beskrivningen?

Kram

WWmor sa...

Vicken kille!! Nu du.. kommer han leva farligt ett tag tills benen är starka nog.. Rätt som det är så knatar han också.. Han ser såå STOLT ut där han står.. *ler*

Du är bara för duktig på att sy.. blir såå impad ska du veta!!

kramkram