onsdag, april 22, 2009

Nu blir det mycket:)

Nu har jag också gått med i bloglovin.com för jag råkade trycka på min systers ikon:) Jaja, det finns kanske fler vänner man kan få i landet på det viset, jag har ju varit lite anonym hittills, fast många läser min blogg men dom skriver aldrig, det är bara mina trotjänare som orkar bemöda sej med att kommentera och jag älskar att få läsa vad ni skriver varje gång, det har blivit som ett gift, eller en speldjävul..hihi Min ikon ligger till höger i sidelementet.

Vi har haft besök av Matilda(på bild) och Cecilia idag, visst är hon söt på bilden?. Dom skulle hämta hoppgungan som dom köpt av oss. Milo tyckte att han var för stor för den nu än om hans mamma tyckte att den kunde använts ett tag till. Vi tog oss en fika och dom små sin mat på sitt vis:) Nu kommer fördärvet! Jag ville ut till Funky Baby som ligger ca 1 mil från mej och när jag då frågade min kära syster så var hon inte sen att hänga på än om hon hade shoppat loss rejält häromdagen:) sorry sis! Väl inpackade i våra bilar styrde vi mot Barsebäck och vi hittade stället ganska omgående. En mysig butik som låg i en gammal skola med svarta tavlan och katederpodie och allt, häftigt! Shoppingen visas nedan.
Detta var inte vad jag handlade utan det är tradera inköp. Nova Star bearjacka 168kr, Plastisock body 40 kr(tror jag det var) Tjocktröja och mössa från samma säljare för 11:-!Allt var som nytt och sånt gillar vi:)

Funky Baby inköp, kanske inte lika billigt som tradera men det mesta var rea. Småfolk bodysuite, den gröna 140:-(onödig för jag behövde den inte, men..., Nova Star t-shirt 2 st, en 75:- och den andra 100:-. Katvig sommarsuit i grått/naturvitt 229:- och tillhörande strumpor 59:-. Hade världens problem att välja färg på sommarsuiten för den fanns i grönt och turkos och en jättefin lila(som Cecilia köpte) Men jag föll för den grå, märkligt nog! Jag kommer åka dit och handla fler gånger för det var en underbar tjej som sålde, inte påstridig utan mer åt att man ska ha nytta av kläderna annars är det onödigt att köpa. Hatar när personal går på direkt och vill sälja in sej, då backar jag och vill inte ha något.
Jag påstod att Milo inte kan häva sej upp på knä till A-K men det visade Milo idag att han kunde:) Han skulle nå Matildas leksak som hängde i hennes bilstol. Han kom upp men
kasade ner igen, så höll han på en stund:) Nu är jag uppe på knä efter en del musklers användning. Duktig kille:)

Tar nattrapporten till slut. Somnade 19.30 och sov gott till andningslarmet gick igång kl 22.45. Då sliter jag klart upp grabben som började gråta för larmet väsnades och att väckas på det viset är kanske inte så vänligt. Jag vet inte varför den larma, den är väldigt känslig och det går bara 10 sek så larmar den och han kan ju ha tagit en andningspaus utan att det är farligt. Han är ju 9 månader och ska inte kunna sluta andas. jag blev inte lika rädd som förra gången men visst ligger man och tänker efteråt. Milo fick lite tutte som tröst och somnade snällt igen i sin egna säng! Han sov till vid 2, ammades en kort stund och sov igen i sin säng till 04.30, ammades och fick sova hos mej nu och det gjorde han till 07.30. Jag tycker nog att denna natten kändes bättre på något vis än om han vaknar flera gånger. Oj vad långt detta blev nu då:)
Det är bara för Milo sover em och här är lugnt och skönt just nu, pappa är nog på intågande snart och då tar vi en fika och därefter går han ut och bygger mer staket, nästan hälften är uppe nu och det blir snyggt. Vi ska måla det vitt med grå stolpar nästa år och det blir ännu snyggare då. Altanen ska också målas om vit för vi blev inte nöjda med den mellanbruna lasyren vi målat det i.
Over and out for now:)

4 kommentarer:

CiliaH sa...

Haha duktig syster som gått med i bloglovin ;)Har redan dig under bevakning där hihi.
Jag stal bilden på Matilda förresten :)Micke tyckte den blev jättefin med.

Tack för idag.

KRAM

A-K sa...

FUSK :(
Jag vill också åka till Funky Baby och handla :) Det är verkligen trist att vi inte bor närmare, men Peter är ju ofta i södra Sverige så då får jag och Filippa passa på och hänga på, så kan vi träffas!
Jättefina Traderafynd du gjort också!

Klart att Milo måste kunna det Filippa kan! De följs verkligen åt i utvecklingen :)

Köp inte POP soldräkt jag hörde om en som köpt den och barnet hade bränt sig ordentligt efter en liten stund i solen.

Kramar

Katja sa...

Fina kläder ni shopat =) farligt att gå in i butiker med sså fina barnkläder :). Hur gammal är Milo?

Ha det så bra =)

Helen sa...

Jättefina kläder.
Jag har inte ens tittat på traderaauktioner senaste veckorna!
Man hittar ju nästan alltid nåt man vill ha.
Men jag konstaterar nu att jag handlat lite dumt ibland. Jättefina bodies och sen jättefina byxor, men det är inte mycket som passar ihop :-(