tisdag, april 21, 2009

Matinköp i jeanshatt


Filippa, här är min jeanshatt, fin den också va?
Mamma och jag handlar mat och nu har jag blivit så stor att jag kan sitta i kundvagnen och slipper sitta i dom där bebisvagnarna, det är ju förnedrande!
Tror ni man få rabatt på Ica Maxi om man skickar in en sådan här bild på mej med dold reklam ;-)

Fick ett samtal från dagiset vi hade som första val och Milo kommer inte in där i november, inte heller om jag först började jobb i januari:( Mest troligt kommer han först in i augusti nästa år. Det kan ju fungera iom att man har semester och sedan börjar efter det, då är det ju som en nystart för dessa små ändå. Så vi får väl satsa på grannbyns dagis ett halvårs tid då, trist! Men jag vet att det är ett ok dagis, kommunalt. Min mamma har jobbat där i många år så en av avdelningarna är bättre än två andra, både yta och personal. Hade jag varit rik skulle jag gått hemma ett halvår till men det är vi ju inte. Har visserligen gått med i en prenumeration på postkodlotteriet så vem vet;-)

Ikväll ska jag göra en test och lägga Milo kl 19.00 igen, bara för att se om han sover lika länge imorgon. Han har bara sovit 1 timmas middag i eftermiddag så han är trött nu men får hållas vaken en timma till. Ska stoppa honom i badet snart och sedan smörja, detta eviga smörjande som även ger en mysstund och han tycker inte illa om det för han brukar vara stilla.

1 kommentar:

A-K sa...

Hej Milo!
Du är jättefin i din jeanshatt :)
Visst är det skönt att slippa bebisvagnarna och kunna sitta som ett stort barn!
Kram Filippa

Skicka in bilden så får du säkert en rabattcheck ;)
Tack för mönstret! Jag testar att sy en sådan klänning, jag tyckte att den rutiga du sydde till Tilda blev jättefin! Men om den andra klänningen blir bra får du gärna rita av det mönstret också, om du orkar :)
Trist att ni inte fick plats på dagiset ni önskat i första hand :( Men det är ju bra om ni får plats där i augusti :) Precis som du skriver blir det ju nystart efter semestern. Jag håller tummarna för vinst i postkodslotteriet!

Nu ska jag fixa middag, Peter åker till Danmark ikväll.

Kramar