torsdag, april 02, 2009

Godistjuv!

Ja och inte var det jag då! Jag var duktig och fixade en god frukost åt mej och Milo. Milo lekte på golvet och jag tyckte det var misstänktsamt tyst en stund, hörde lite prassel och gick för att kolla så han inte hade hittat något reklamblad eller tidning. Vad ser jag då? Jo en fomligen nöjd grabb som ligger och smakar på pappas godis som han TRODDE han hade gömt, ja för mej i alla fall:-) men inte för Milo. Jag fick snabbt hämtat kameran för detta skulle bli bevis för en slarvig pappa;-D jag såg att både cocacolanappar och soclerbitar var blöta så dom var smakade på och när jag ertappade honom så höll han på med en Fazer mjölkchoklad. Nu kan man ju tycka att detta var en liten rolig episod men den var ju faktiskt också farlig med tanke på att sätta i halsen. Tur man är uppmärksam på tystnad för då är det ofta hyss på gång!
Milo ringde och sladdrade för pappa att han inte fick ha godispåsen för mamma. Synd om lille pågen:) Pappa lovade dock att vara mer nogrann med var han gömmer saker.

Nattredovisningsdags: Milo hostar och snörvlar och är vaken i ledset tillstånd mellan 03.00 - 04.55, synd om honom och mej. Vi kompenserade med att sova till 08.20.
Har märkt en liten förändring i förmiddagsluren, den har Milo oftast velat ha 2 timmar efter han vaknat men nu märker jag att han kan vara uppe närmre 3 timmar innan han är riktigt trött. han är också svår att somna, ska inte ha bröstet mer än en kort stund och börjar ögonen slutas så ska han sätta sej upp, ska iNTE sova i alla fall. Idag fick han ligga och gnälla i ca 10 minuter sedan sov han.

Snart ska vi köra och gratulera morfar på 70 års dagen, då blir han så glad!

5 kommentarer:

WWmor sa...

håhå.. har du också en liten gottetjuv!!? De är lömska de där små rackarna.. de liksom kommer in överallt och hamnar på en nivå i rummet där de faktiskt ser mycket mer än vad vi tror.. !
Tur att inget läskigt hände, men han är ju för söt där han ligger å prasslar med godiset.. !!

Kjam..

A-K sa...

Vilken gottegris!

Tur att du var uppmärksam på tystnaden, det hade kunnat slutat illa.

Hoppas att ni får en bra dag!

Kram

CiliaH sa...

Nämen! Lilla busungen, tjuva godis på detta sätt! Kan bara hålla med om att det var ju tur att han inte satte i halsen men att han är sååå söt där han pysslar med godisarna.

Ciliah sa...

Du har en utmaning hos mig;)

WWmor sa...

CiliaH: kanske var det du som startade Jeansutmaningen.. Spännande... och ja.. jag är nyfiken.. vad blir det för ny utmaning?

/WWmor