fredag, mars 20, 2009

Sover gott hos mormor o morfar.

Jahapp då sprack 10-kilos sträcket:-) BVC rapport
vikt: 10350 gr (ökning 570 gr)kan det bero på dessa nattamningar tro?
längd: 73 cm (har inte växt på längden denna omgång)
huvudomf: 47 cm(ökning 0,5 cm)
Boelprovet gick utmärkt, han hör bra, kan flytta saker mellan händerna, följa föremål med blicken, ta med fingertopparna, sitta stadigt. Fick A-stämpel i baken denna gången med.
När vi hade varit där så körde vi hem till mormor och morfar, först gick jag en runda med Milo i vagnen för mormor hade inte kommit hem, Milo somnade och jag gick in i affären och köpte ett nybakat bröd. Vi fikade och Milo sov i nästan 2 timmar i vagnen! Hör ju inte till vanligheterna precis. Sedan fick han rödspätta till middag och katrinplommonpuré till efterrätt hemma hos mormor.
Just nu tycker jag att han röjer huset i sin gåstol, dags att plocka undan vissa föremål verkar det som. Tror han är trött för han har sovit vid lite felaktiga tidspunkter idag, får nog ha en sen middagslur och vara uppe lite extra länge ikväll. Inatt var han förresten pest och pina för sin mamma! Kan lugnt påstå att han har ökat mjölkproduktionen hos mej denna veckan. Pratade med BVC om dessa nätter men det var ok att amma oftare för hon trodde inte det skulle skapa en vana hos honom utan det var en jobbig period han skulle igenom. Vi kämpar vidare:)


2 kommentarer:

A-K sa...

Vilken stor kille!!!
Härligt att testet gick bra också.

Jag skrattade gott åt din kommentar att jag kan öppna egen POP butik med alla jackor jag köpt på mig. Tänk då på att jag har byxor till de röda jackorna också ;) Just nu hänger de på utsian av min garderob i sovrummet och jag ler varje gång jag går förbi dem.

Här har också mjölkproduktionen ökat den här veckan... såpass att jag hade annalkande mjölkstockning igår... men det hann aldrig bli så illa för Filippa fick äta obehindrat från det bröstet.

Nu ska vi se på Let´s dance.

Kramar

WWmor sa...

Uj.. en stor å ståtlig kille helt klart! Min WIktor var på bcv i måndags, och han klev också över 10kilos strecket.. han vägde 10165gram och var 77cm lång.. Hade gått upp bra mot sist, (3månader sedan) vilket ju inte är jätte vanligt, då de små rör så mycket på sig hela tiden, att vikten liksom inte fastnar ....

Superfina kläder!!! Jag har också budat hem ett par Nova star jeans till WIktor..! Dyra som 17 tycker jag ju... men .. du har smittat mig.. hehehehe...!!

KRAM och ha en trevlig helg!!