lördag, mars 21, 2009

Mitt ego fick sej en törn idag!

Jag är för tjock, that's it! Körde iväg själv en stund idag för jag skulle hitta en baddräkt/bikini så jag kan åka och bada med Milo. Triumpf hade fått hem några olika typer men största kupan F funkade inte på mej i alla fall:( Change hade också fått hem några men inte var ämnat för big bobies. Men damen var hjälpsam och visade mej vad dom skulle få hem om två-tre veckor och kanske kan dom passa mej för där skulle komma kupor upp till J och det var inga fula tanthistorier.

Vidare för att se om jag hittade något snyggt klädesplagg....vad passar om inte tält? men det vill jag inte ha för då ser jag ju ännu större ut. Nu börjar livet kännas hårt:( Hittar till slut en vit/blå randig blus med knyte under bysten och som inte är två meter bred, funkade. På vinst och förlust tog jag med ett par kittfärgade jeans in i provhytten och dom satt ok..men inte mer än så..jag tog dem iaf så har jag några ljusa byxor också.

Resultatet blev att jag deppade ihop på vägen hem och beslutade mej för att nu SKA jag förändras och bli mindre, Milo ska inte behöva skämmas över sin mamma som är både äldre och fet. Jag låter nog väldigt negativ nu och det är jag, ledset negativ. Jag körde in på ICA maxi och köpte godis, vispgrädde till chokladpudding och vars ett wienerbröd. Detta ska tryckas in idag och sedan imorgon är det slut på sliskigheter. Vilken metod jag ska köra med vet jag inte helt än. tror det blir sund mat och en-två herbalife om dagen. Jag får ju inte banta när jag ammar men jag kan ju ligga på gränsen. Wii Fit ska utövas varje dag så gott det går.

Confession
Jag kan meddela att jag väger 87,5 kg och är 1,67 m lång. BMI över 30 och det är inte godkänt!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Stor kram till dig! Du är världens bästa storasyster i a f! Oxå blir det nyttig fika i veckan.
(Vet inte om det är någon tröst, men jag spräckte ett par jeans igår när jag försökte ta på dem...)

Anonym sa...

jag har också sagt åt mig själv att nu får det vara nog. jag väger liiite över 70, är 158 cm. Inte bra.
Men jag slutat bara äta dåligt. jag har kän mig lätt som en fjäder hela veckan. Igår köpte jag lite tacoships. jag ska ha 1 ätardag- men va det gott? Nee. inte alls. Bara magvärk idag =/ Så, jag har gett mig fan på att inte kvällsäta och försöka få i mig var 3:e tim. frukost luch middag o därmellan frukt.

A-K sa...

Men vännen...
Jag vet precis hur det känns. Så idag är det min tur att skicka över en STOR cyberkram.

Usch... den känslan är inte rolig! Jag befinner mig ju i samma sits. Väger just nu 78,6 och jag är 160 cm kort ;) (Vägde in mig på VV på 83,1 kg) Det går sakta nedåt. Ibland blir jag otålig och tycker att det går för sakta och det är klart att det gör eftersom jag inte skärper mig till 100%.
Men du, nu tycker jag vi sporrar varandra! Wii-Fit är perfekt träning för oss!

Kramar i mängder

Anonym sa...

Kära Mie....
Jag vet oxå hur det känns..men det tar ändå lite tid efter barnen att gå ner och ammar man e man konstant hungrig. Jag tycker du ska gå med i viktväktarna där får du iallafall äta jättemkt speciellt nu när du ammar...får man inte äta så slutar man efter en vecka. Du promenerat mkt oxå ju. Gå 1 timme tre mornar i veckan så lovar jag att det händer grejor. jag gick ner 18 kg ganska snabbt när jag var med i vv och gjorde så...
kramiz Gunsan

A-K sa...

Godmorgon!

Hoppas att det känns bättre idag och att du och Milo får en fin dag hos din bror.
Jag blev så taggad av det du skrev igår (för att jag känner precis samma sak och för att jag inte skött mig alls i helgen) att jag tränade 50 min på Wii-Fit :)
Vi äter alltid bra middagar här hemma, jag faller på kakor och godis :(

Nu ska jag få igång familjen och sedan åker jag ensam till Göteborg och njuter av livet :)

Jag vill också säga att jag är jätteglad över att ha dig som vän!
Jag ska kolla med Peter när han ska söderut, för jag ser fram emot att träffa er irl!

Kramar

Anonym sa...

En bild på Milo där han inte har gröna kläder!!!

Ja, inte känner man sig jättevacker nu direkt, blek och småfet. Har ju försökt med LCHF 2 månader nu. Den verkar funka på ALLA utom mig:-(
Jag står på 71 och är 167. 4 kg vill (=måste) jag bli av med, vill komma i byxor jag hade innan grav.
Hinner dock inte träna så mycket som jag vill. Chefen envisas med att ha lunchmöten 1-2 ggr/veckan. Visserligen står företaget för lunch men det är ju då jag vill gå och träna.
Varför ska det vara så svååårt?

En som just nu går och trånar efter chipspåsen i skåpet. Den kan ju bli gammal och möglig om den ligger där för länge:-)

Ha en bra vecka kram helen och leo