tisdag, december 23, 2008

Lillejulafton

Dagen började inte så bra, tyvärr. Jörgen och Nettan var iväg med hennes häst G pga av en hälta som suttit i ca 2 veckor. Det visade sej vara pålagringar på strålbenet och diagnosen såg inte bra ut enligt veterinären. Nu ska han behandlas i 3 veckor och sedan ska vi på återbesök, skulle det inte visa någon förbättring så kommer han nog få somna in. Detta var inte vad vi i vår vildaste fantasi förutspått så det kom som en chock. Vi får se hur det går. Ni får han ta det lugnt och stå i en liten sjukhage på dagarna och inne som vanligt på natten. Om några dagar ska han skrittas ca 15 min/dag, utan ryttare på ryggen då. Med andra ord lite sorglig dag.

Jag och Milo körde till hans gamlamormor/morfar och önskade dem God Jul. Vi fick en ganska stor peng att handla något fint till oss för. Makens kommentar var att vi behövde ett Nintendo Wii! Milo behöver ett sådant;-D Jaja så kan man ju också uttrycka sina önskningar!

Städning har också stått på programmet idag så vi har haft en fullspäckad dag. Nu är det kväll och vi har nyss druckit kaffe och ätit lite nougatglass. Milo sover sött och får nöja sej med att ta del att glassen via bröstmjölk tidigt imorgon bitti. Julafton är det då ju!! Nettan och hennes pojkvän B kommer på förmiddagsfika och sedan kommer mina föräldrar, syster, bror m familj och mellansonen Lu och Nettan efter Kalle Ankas Jul. Det är så skönt för vi har delat ut uppgifter till alla så jag slipper ordna allt. Typ knytejul. Imorgon hinner jag inte sitta här och slappa så jag vill önska Er alla en riktigt God Jul och hoppas ni får någon liten fin paket och god mat.

2 kommentarer:

WWmor sa...

Usch, vad tråkigt diagnos för hästen. hoppas den kurerar sig själv!!

Full rulle verkligen, men det tycker jag du verkar ha ofta.. förstår inte hur du hinner/orkar!!?

Vi hade lilljul här hemma i söndags, med mina bonusbarn, och vi hade köpt julklapp till hela familjen, och det var just Wii spelet. dryga 4000kr kostade paketet, men då köpte vi till ett extra spel och ett set med olika handcontroller. Wiktor hälsar att han tror SÄKERT Milo blir jätte glad för det.. hihi..!

Ha en riktigt härlig jul!!! Kram!!

A-K sa...

GOD JUL!!!

Jag håller med Jörgen... klart att Milo behöver ett Wii-spel. Jag tränar ganska ofta på Wii-fitness...tycker att det är kanon :) Och Filippa gillar att ligga på golvet och titta på mig när jag tränar.

Nu ca kl 1.00 är jag klar med dagens förberedelser...pust!

KRAM