fredag, december 19, 2008

Grattis Milo 5 månader!

Hur har vi hamnat på 5 månader? Han föddes ju precis! Fick en fråga igår av en arbetskollega,
-Hur får du dagarna att gå? Ha! Skämtade hon? Jo tack sa jag, dom går i ett huj och fråga mej inte var dessa 5 månader tagit vägen för det kan jag inte svara på. Jag vill verkligen inte att det ska gå så snabbt men njuter samtidigt av varje sekund. Ibland kan det kännas jobbigt att lämna över Milo till någon annan som vill hålla honom, ja inte mormor och dom närmsta, jag får en slags äganderätts känsla och vill ha tillbaka min son, han är min och vill nog vara hos sin mamma....är ni också sådana?


Milo är inte helt bra än, han har fått sin förkylning i luftrören och på stämmbanden, mycket mörk röst för tillfället:) Men han är ändå så snäll och duktig än om han är lite seg. Just nu sover han förmiddag och när han är klar med det så ska vi köra och köpa julklapp till hans pappa, vi har äntligen bestämt oss för vad han ska få.


Försökte mej på att fotografera för julkort igår, gick sådär bra, Milo var inte på smile humör men vi fick ihop ett ok foto. Fixade lite med det i Paint för jag hade inte Photoshop i denna maskinen och orkade inte starta upp den gamla stationära.

Kvällsuppdatering:

Sitter här i min ensamhet och slötittar på Göta Kanal 2 eller vad den nu heter. Milo sover och Jörgen gick i säng vid 6-tiden för han mådde dåligt. Började med huvudvärk och sedan blev han illamående och frös. Han tror att det är maten dom åt på jobb med bl a sill men det tror jag inte på. Jag tror på vinterkräksjukan, det är nog första gången på de 17 år vi levt ihop som jag sett honom dålig. Hoppas nu bara att vi slipper få det, tyvärr fick både jag och Milo pussar när han kom hem från jobb innan idag. Inatt sover han i annat rum så undviker vi smittan lite i alla fall.

Vi fick köpt julklapp till Milos pappa idag och sedan handlade vi mat. När vi var på väg till bilen så träffade jag en gammal bästa väninna, hon visste att jag hade fått barn och gratulerade. En sak som jag tycker är ganska roligt är att två personer sagt åt mej, så snygg och levande du ser ut och att dom känner sej tråkiga sidan om mej:) Mitt svar är att man alltid är vacker och strålar när man är nyförälskad, och det är jag i min son! Älskar ju klart mina andra barn och make också men i dem är man inte nyförälskad på samma sätt...min kära make är extra älskad just nu för igår var han hemma på lunchen och när han kört igen så skickade han ett sms där det stod(skriver ordagrannt nu;-) - fan vad bra du ser ut! Sånt får man väl tacka för:) Hade iofs gjort vid mej lite extra, plattat håret lite och sminkat mej lätt, fast det brukar jag visserligen göra.

Hmm märks det att jag är uttråkad av att sitta själv här ikväll? Har inte ens fått någon middag idag för jag lagar inte mat till mej själv så det blev ett par smörgåsar. Äckligt Haribo-godis har också tryckts in men nu får det vara nog med sånt trams! Har iofs inte tagit hål på en chipspåse som ligger i skåpet så liiite duktig har jag ändå varit, hihi. Får väl surfa en stund till och se om någon vill pladdra en stund på msn sedan går nog jag också i säng. Ha en go kväll alla!

2 kommentarer:

A-K sa...

Grattis på 5-månadersdagen!
Milo, hoppas att du kryar på dig snart!

Visst är det lustigt när folk frågar hur man får dagarna att gå :). Jag håller verkligen med om att tiden går alldeles för snabbt! Det får gärna sakta ner lite nu.... vill ju njuta LÄNGE av att Filippa är liten.

Kramar
Filippa/ Tant Rosa

WWmor sa...

Grattis Milo i efterskott!!

jo du, tiden rinner verkligen iväg.. vänta bara.. snart fyller han 1år!! Tycker det är lite läskigt att tiden går så himla fort, men jag försöker verkligen få tid att bara njuta också..

om 6 dagar fyller vårt skrutt 1 år!! Ofattbart..!!!

kram och god jul..