fredag, oktober 31, 2008

Hand och fot. IKEA besök





För någon vecka sedan köpte jag blå fingerfärg som vi skulle använda till fot och handavtryck på Milo. Det gick inte så värst bra. Avtrycket vi gjorde i hans bok fick en form av något helt annat än en fot! Att lyckas med en hand visade sej vara ännu svårare. Så här såg han i alla fall ut efter avtrycken:)och då var fötterna avtvättade. Jag lovar att det inte bara var Milo som behövde åka i badet.....



Nu har vi hittat ett annat sätt att behålla dom små fötterna och händerna. Jag har tittat på http://www.lillamirakel.se/ under dop, där finns ett kit för att göra händer och fötter i tredimensionelt. En tjej i min forumgrupp hade gjort det och det var inte så svårt som jag trodde. Jag har inte vågat beställa för jag trodde att det skulle gå åt pipan men nu vågar jag chansa:)



Visst är dom otroligt söta!



Jag måste också få visa ett par små goa fötter i verkligheten. Milo ligger och sover gott i grodposition och mammahjärtat kunde inte låta bli att få en bild på små goa fossingar och en go rumpa.
När J kom hem och Milo sovit eftermiddag och sedan ammats körde vi till IKEA och köpte lite till Milos rum, det är ju lite tomt. Det blev två höga Trofast hyllor med plastbackar i vitt och grönt. Tre gröna hyllplan som ska sättas högt upp till taket. En lampa, liten mobil och lite annat smått. Just nu står Li's 1,20 säng därinne men den ska skänkas bort och hämtas på söndag. Det är en fin Jensen säng men vad ska vi med den till? Li har en ny 1,60 säng nu och Milo kommer ju inte använda en 1,20 säng på lääänge. Vet ni vad vi fick till kvällsmat? Ikea korv och en äppelkaka till kvällskaffet! Får gottgöra det imorgon med något extra:)
Milo skötte sej utmärkt på IKEA, han satt i Manduca selen och studerade sedan somnade han även en halvtimmas tid:) Jag får lägga in en bild på rummet i helgen.


Inga kommentarer: