söndag, januari 06, 2013

Cupcakes

Ser ni koncentrationen, det gäller att ha tungan rätt i mun;)

Milo och jag satte igång med lite kavalkad till eftermiddagskaffet. Vi behövde aktivera oss lite.

Vi har varit iväg och köpt väggfärg till vardagsrummet och köket, det är dags att förnya lite. Den gröna väggen och fondväggen med lövskog ska bort och ersättas med beige och vita färger. Jag ska hitta en beige/vit tapet som ska sättas där det gröna varit.

Var iväg på träning i morse, eller var iväg iaf;) när jag kom dit visade det sig att jag kört till fel Time. Så kan det bli när man tränar på två ställen! Det var bara att köra hem igen för jag hade inte hunnit köra till andra stället. Tog en pw med droggen istället.
Jag har lag upp schema för tre träningar i veckan, på pass, och sedan har jag anmält mig för hjälp att börja använda maskinerna så jag kan välja till fler tillfällen om jag vill, min önskan är fyra träningstillfällen i veckan. Vill se resultat. Nu ska det svettas och bli skärpning med maten, äta vettigt, bara godsaker en dag i veckan. Det blir kanonbra, nu kör jag :-D är ni med mig vänner?

Nu ska jag gå och skala potatis, här ska dineras plommonspäckad stek med potatis, rödkål, grönsaker och en god sås.

2 kommentarer:

Helen sa...

Det är rena Janne Shafferstilen på Milo!
Jag är verkligen oduglig på att baka med Leo. Kul med lite nytt hemma. Det är 5 år sen vi flyttade in och vårt stora v-rum behöver - fortfarande - nytt på väggarna, men det är för stort projekt att ta tag i.
Det var ju bra att du tog en pw efter felkörningen i alla fall. I rena ilskan/frustrationen hade man ju annars lätt kunnat tagit en maffig fika:-)
Ja, denna vecka går jag ut hårt med ett lunchpass varje dag. Det hinner jag ju aldrig normalt när det är en massa möten men det har ju inte dragit igång riktigt än. Så denna vecka passar jag på. Men sen kan jag väl ge med fasen på att det kommer någon förkylning/kräksjuka som sätter stopp.

Rekommenderar verkligen J Olivers chili con carne. Den blev jättegod. Bara googla fram receptet. Tror man kan ha i det mesta. Jag gjorde lite ändringar. Gillar inte koriander så det togs bort. Hade inte selleri hemma utan tog palsternacka istället. Nej, spiskummin är INTE samma som vanlig kummin. Jättestor skillnad. Sen ska det vara kanel oxå och jag brukar alltid ha kanel i köttfärsen när jag gör lasagne. Megamums.

Kram

A-K sa...

Vilka fina cupcakes ni gjorde!
Vad snopet att du åkte till fel träningsställe... bra att det blev en pw iallafall!

Vad kul att göra om i vardagsrummet och köket! Det blir säkert jättesnyggt! Vi har ju lite planer för vårt vardagsrum och kök också, kanske får vi ork att göra om det nu till våren.

Tre gånger i veckan är ju ett bra mål... blir det sedan fler gånger så att det ju bonus! Jag är med :-)
Av 8 dagar har jag hitills powerwalkat 7 dagar och det känns härligt. just nu är nog pw bästa träningsmetoden för mig.

Plommonspäckad stek lät riktigt gott!

KRAM