torsdag, april 19, 2012

Det är mycket nu

Nu har vi den där perioden igen då man har för mycket över sej - eller för mycket att göra kanske man ska säja. Vi har månadsbokslut på jobb och ligger man lite efter så är det inte lätt att hinna med. Jag har många "fall" på gång som tar sin lilla tid och det är mycket man måste hålla reda på. Sedan jag fick nya medarbetare så har jag fått mer att göra:) så borde det väl inte vara? Eller så har jag haft det för bra tidigare med min fd kollega, då hjälptes man åt...numera hjälper jag mer. Men enligt utvecklingssamtal och arbetsfördelning så är det menat att jag ska göra mer gentemot säljaren än jag gjort tidigare.

Nettan och Theo kom en sväng på besök och kvällsmat, mysigt att ha dem här:) Nettan hade varit hos min syster och hämtat det vi shoppade på Zelected by Houze och här är mitt köp
 En klotlykta som är i storlek med en fotboll, den ska hänga i matrummet i en hörna.

Balans
 Balansera är en ny syssla Milo jobbar på. Han har sin elefant som han balanserar böcker på för att se hur den väger över vid olika mängd böcker eller saker han ställer på. Sedan står han också på den för att själv hålla balansen. med andra ord en bra leksak som vi haft i snart 4 år:)
 Bokbalansering
Min lilla träningshörna. Precis som ett gym med spegelvägg och allt:) Har ju ett eget schema jag går efter och idag skulle jag köra ett Kettlebellpass och egentligen gå en powerwalk. PW hann jag inte med för vi fick gäster men efter nattningen av Milo så fick jag verkligen ta mejsjälv i kragen och sätta igång                                                     inte tänka - bara göra

30 minuter KB räcker ypperligt för att köra igenom kroppen. Status vad gäller vatten och protein, funkar ok, fast igår fick jag inte i mej tillräckligt med mat men idag har det gått bra. Vattnet klarar jag fint!


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Hejsan
Jag hatar att ligga ett steg bakom med arbetsuppgifterna, men så blir det ju ibland. Se till att det inte blir för mycket bara, påminn chefen.
Schysst träningshörna. Läste i en träningstidning att KB är en optimal träningsform. Jag är lite rädd om min rygg och törs inte ge mig på några svingar tyvärr.

Ha en härlig helg
kramar

A-K sa...

Jepp... här är en till som ligger rejält efter med arbetsuppgifterna efter två veckors sjukdom. Sitter nu och ska försöka jobba i kapp så gott det går. Hoppas att du snart är i kapp!

Klotlyktan var jättesnygg! Du får visa oss hur det blir när den är på plats.

Bra med leksaker som kan användas länge!
Du är så grymt duktig med din träning!
Så snart jag är av med "skiten" i kroppen ska jag också bli bättre på att träna. Glädjer mig dock med att min viktminskningsplan fungerar och jag får minus på vågen trots sjukdom.

Hoppas att ni får en riktigt lugn och skön helg!
KRAMAR