söndag, december 18, 2011

Tröttheten rullar in

Hektisk helg med mycket på schemat så nu börjar ögonen bli tröga. Ingen träning på två dagar och dåliga samvetet ligger på lur, kör extra hårt imorgon istället.

Vi har gjort en hel del, igår var vi först och julklappsshoppade och därefter körde vi direkt vidare till våra släktingar i Danmark. Härligt att träffa dem alla!
När vi körde hem så fick vi uppleva Ringsted i juleskrud och wow vilka julbelysningar dom hadr satt upp, jag var helt salig! Här är en som är klädd i tusentals lampor och fyllde en hel rondell. En läng gågata hade ett tak av lampor och dom menar jag inte lite lampor här och var utan precis som en matta fylld av lampor som bildade ett tak på en lång gata, mäktigt!

Dagen till ära kom mormor och hälsade på, morfar är så förkyld så han stannade hemma. Milo fick helt underbara kalsongen av henne, två par Tommy Hilfiger som var i microfiber! Snacka om mjuka och töjbara. Ett rör med Nonstop fanns också i påsen och dom slank visst ner snabbt i en liten Milomage.

Min mamma och jag klädde granen och Milo fick vi med i traditionen...dock bara med ett par småsaker för han tyckte inte det var något speciellt att klä en gran, nä det är bättre att leka med bilar:)

Nästa på schemat var att åka till min pappa och Eva. Vi bjöds på god mat och många glada skratt och kom fram till att vi snackade som de värsta snacksaliga:) Det är så härligt att träffas och sitta och ha trevligt tillsammans. Milo lade beslag på morfar Leif och min svåger Johnny, dom fick leka och sitta och mysa i fåtöljen:)

Nu får ta mej tusan denna madame krypa till kojs för nu är klocka 23 och det är ny jobbevecka om än bara 4½ dag innan det blir en veckas semester och julfirande, ska bli så perfekt!


Kram på er! Mie

2 kommentarer:

Helen sa...

Låter som ni haft det lite körigt men kul. Jättehärlig bild på Milo och mormor.
Letade kalsonger imorse till Leo,hittade ett par, resten verkar vara på dagis:-) Får nog fördela om lite. Här hinns det inte med nån träning innan jul. Vi har kurs imorgon när jag vill yoga, morr.
Stressa nu inte i veckan

kram

A-K sa...

Oj vad mycket roligheter ni klämde in på en helg!
Och granen har ni fått klätt också... den blev jättefin :-)
Jag har vansinnigt mycket att göra på jobbet och börjar känna av lite stress... ska jobba undan ordentligt imorgon och på onsdag och sedan får jag ta tag i pyntandet på torsdag.

Lägg det dåliga samvetet på hyllan! Man kan inte hinna allt man vill och över jul finns det så mycket man ska hinna och orka med.

KRAM