tisdag, mars 31, 2009

Tänk om det hade varit sommar!

Om det hade varit varmt och sommar kunde Milo haft denna outfiten på sej. Jag har sytt ett par muddknickers, tunnt jeanstyg och randiga muddar i lime/mörkblått. T-shirten blev för stor men jag fick skylla mej själv för jag tog storleken han har och jag vet att mönstret är stort. Fast det kan vara skönt med luftiga t-shirts på sommaren, eller hur? Mudd knickersen blev i alla fall super och sådana kommer jag sy fler av! Snyggare och praktiskare än vanliga shorts i byxmodell.

Idag sov vi till 08.30 och det var skönt, jag vaknade före Milo men låg kvar och bara tittade på min söte pojk, han låg nära mej i min säng och snusade:) Ett sådant speciellt ögonblick som vi mammor får ibland! Skulle vilja hitta på något idag men jag vet inte riktigt vad, promenerar gör vi ju så gott som varje dag så det kan inte var just det jag kände för. Shoppa vill jag inte heller för jag har beslutat mej för att hålla i pengarna denna månaden, vi har ju en hel del som ska införskaffas till trädgården i vår. I påsk kommer staket och plank upp och bara det är en förmögenhet, plattor kommer gå på ca 30 000 kr, växter och annat som ska till, ja ni hör bara varför jag inte ska överösa sonen med prylar och kläder. Allt blir fort stora summor när man börjar räkna vad man gör av med.

3 kommentarer:

CiliaH sa...

Vilken superfin outfit! Du är så duktig!

A-K sa...

JA... tänk om det hade varit sommar :) Jag LÄNGTAR!

Jättefina kläder du sytt! Som alltid :) Blir väl perfekt med en luftig t-shirt till sommaren. Sen har han väl vuxit en storlek till sommaren.

Blir full i skrat ;) Två människor och samma tanke :) Jag har också tänkt att hålla i pengarna den här månaden.

Kramar

WWmor sa...

Du är ju för duktig alltså på att sy kläder..! Din son är såå fin i sitt sommaroutfit!! En stor och sval tröja är perfekt på sommaren, då vill man ju inte att det ska sitta åt inte..

Pengar har ju en tendens att rinna iväg, och med tanke på andra stoora utlägg, är det bra att köra en "vit månad" kanske.. hihi.. Klarar du det tro??? *ler*

kramis