söndag, november 09, 2008

Ny barnstol



Vi har köpt en ny begagnad barnstol till Milo. Kikade på en Stokke stol men tyckte att det blev lite dyrt eftersom jag envisades med att köpa en grön och dom fanns inte begagnade. I allt sökande hittade jag en tysk barnstol som föll mej i smaken. På deras hemsida http://www.geuther.de/family.php fanns stolen i grönt och vitt och det skapade en idé hos mej:) Vi målar stolen i grönt och behåller sittyterna i bok. Färgen blev en giftgrön eller skarp äppelgrön, vad man nu kan kalla den för. Sittdynan fick jag hjälp med att sy upp för 100 kr inkl material, stolen gav vi 350 kr för och sedan en halv liter färg köpte vi, tror den gick på 100 kr, med andra ord 550 kr istället för ca 2200 för stokken med tillbehör.
Så här ser stolen ut, vad tycks?

Det är ju fars dag idag men det är inte något vi går upp i så stort. Jag har bakat en morotskaka med glasyr till kaffet men i övrigt så blir det inte mer, jo pepparbiff till middag ikväll som pappa i huset bestämt.

Jag och Milo tog en långpromenad som fick avbrytas med att ta en genväg hem för det började regna för fullt och det är väl inte så mysigt när det är mer än duggregn. Nu står Milo på altanen och sover i vagnen, i över 1 timma stillastående! Ärligt talat så är det första gången han har sovit så i mer än 5 minuters stillastående vagn. Jo när han var nyfödd kunde han sova i vagnen men han vaknade alltid ganska ofta så man fick vagna honom till sömns igen.

Funderade på om vi skulle köra och shoppa lite men jag skulle vilja köra till någon affär med lite roliga barnkläder, inte dom vanliga som är i storcenterna. Kan inte komma på vem som kan ha någon annorlunda..inte Väla, Center Syd, Familia eller Nova i Lund. Man skulle kört över till Fields i Danmark en dag för där finns en hel del roligt:) Ähh jag får väl nätshoppa lite istället då!

2 kommentarer:

A-K sa...

Stolen blev verkligen jättesnygg!

A-K sa...

Jag igen... :)
Såg din kommentar på Filippas blogg. (Tack!)
Barbapappamössan är inköpt på Åhleńs och finns även i svart.